شهيدي كه دفاع از كشور را بر دندانپزشكي و كاپيتاني سپاهان ترجيح داد

شهيدي كه دفاع از كشور را بر دندانپزشكي و كاپيتاني سپاهان ترجيح داد
فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد گفت: شهيد غازي در شرايط قبل و بعد انقلاب در ميدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نيروي انقلابي فعاليت مي‌كرد و به عنوان يك ورزشكار مي‌تواند الگويي در عرصه ورزش براي جوانان باشد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اصفهان، سردار جلال احمدي بعداز ظهر امروز در ۳۷ امين سالگرد شهادت جاويدالاثر شهيد حسن غازي اظهار داشت: شهيد غازي از قهرمانان عرصه دفاع مقدس و الگوي بي‌بديل و‌ جاودانه بود؛ ‌همانطور كه‌ پيكر او در طلائيه جاودان شد نام او هم در آسمان‌ها جاويدان شد.
فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد ادامه داد: شهيد غازي در شرايط قبل و بعد انقلاب در ميدان حضور داشت و در عرصه ورزش به عنوان نيروي انقلابي فعاليت مي‌كرد و به عنوان يك ورزشكار مي‌تواند  الگويي در عرصه ورزش براي جوانان باشد.
وي تصريح كرد: او در سال‌هاي اول انقلاب به عنوان يكي از جوانان كه حضرت‌امام از آن‌ها به نام سرباز ‌خود نام مي‌برد فعاليت مي‌كرد و در تمام عرصه‌هاي ورزشي، علم و دانش و فرهنگي حضور فعال داشت.
احمدي خاطرنشان كرد: شهيد حسن غازي در‌ دانشگاه رشته دندانپزشكي قبول شد ولي به اين رشته در اين حيطه پشت پا زد و در دوره دفاع مقدس به‌عنوان فرمانده گردان وارد صحنه نبرد شد و از طرف فرماندهان، پايه‌گذار اولين گروه توپخانه محرم و ۱۵ خرداد شد.
فرمانده گروه موشكي ۱۵ خرداد گفت: اميدوارم كه در ادامه مسير اين شهدا، خداوند ما را در راه سربازي و دفاع از آرمان‌هاي اسلامي ثابت‌قدم نگه‌دارد.
شايد بخواهيد بخوانيد: قاليشويي هفت حوض
شهيد غازي، اسوه بي‌چون و چراي دهه سپاهان است
در ادامه اين مراسم محمدرضا ساكت بيان داشت: شهيد غازي به عنوان قهرماني در باشگاه سپاهان و آسمان‌هاست؛ او بازيكن ارزنده در دهه ۵۰ و بازيكن تيم ملي بود و در اين مسير اسوه بي‌چون و چرا بازيكنان دهه ۵۰ و ۶۰ بود.
مديرعامل باشگاه سپاهان تصريح كرد: اين باشگاه شهداي زيادي داشته‌است؛ امروز سرديس اين شهيد والامقام در باشگاه رونمايي شد تا به عنوان الگوي ورزشكاران امروز و فردا باشد.
وي ادامه داد: مفتخريم از امروز تمثال اين شهيد به عنوان يك خورشيد فروزان براي هميشه در باشگاه حضور داشته باشد و هم‌چنين تصوير او در باشگاه ۷۵ هزار نفري نقش جهان نيز نقش بسته‌است.
ساكت يادآور شد: ورزشكاران دهه ۵۰ و ۶۰ اين شهيد را به عنوان يك الگوي تمام عيار مي‌شناسند و در خاطرات خود تعريف مي‌كنند كه مادر و پدر او نيز در زمان مسابقات به ديگر ورزشكاران كمك مي‌كردند.
شهيدي كه يك رهبر نظامي بود
سردار آقائي در مراسم غبارروبي مزار شهيد غازي گفت: او فرمانده توپخانه ۱۵ خرداد و فرمانده توپخانه قرارگاه بود كه در منطقه‌اي جلوتر از خط مقدم به‌نام سرپل به شهادت رسيد و جسد او همان‌جا ماند.
فرمانده سابق دانشكده توپخانه سپاه ادامه داد: فرماندهان جنگ به مقام‌هاي اسمي خود توجهي نداشتند و خودشان را در صحنه نبرد مقدم‌تر ديگران مي‌دانستند.
وي خاطرنشان كرد: شهيد حسن غازي براساس حكم فرماندهي نمي‌كرد و يك رهبر نظامي بود؛ رهبري هنر فرماندهي از طريق قلب است و به عقيده من فرماندهي جسد و رهبري روح اين جسد است.
آقائي اظهار داشت: در سال‌هاي قبل مادر شهيد درخواست كرد كه يادبودي براي شهيد به جا بگذاريم و با تلاش‌هاي فرمانده اسبق فرمانده ۱۵ خرداد اين يادبود ساخته شد.
همرزم شهيد تصريح كرد: حسن غازي در دنيا به‌دنبال هيچ چيز نبود و حتي مزاري هم ندارد.
مقالات ديگر:

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.