خداحافظي با چند عادت رايج بعد از لمينت دندان

خداحافظي با چند عادت رايج بعد از لمينت دندان

لمينت بدون تراش

لمينت دندان يكي از بهترين راهكارهايي است كه دندان‌پزشكي زيبايي براي اصلاح طرح لبخند به شما ارائه مي‌دهد.

لمينت دندان

رويداد۲۴ لمينت دندان يكي از بهترين راهكارهايي است كه دندان‌پزشكي زيبايي براي اصلاح طرح لبخند به شما ارائه مي‌دهد. اگر دندان‌هاي شما به‌اندازه‌ي كافي زيبا نيستند و يا اشكالاتي دارند كه در لبخند شما تأثير منفي مي‌گذارد، لمينت مي‌تواند به‌سادگي و با يك الي دو جلسه مراجعه به دندان‌پزشك اين مسئله را براي شما برطرف كند.

لمينت در واقع نوعي ونير يا پوشش سطحي است كه بر روي سطح بيرون دندان‌هاي جلويي شما مي‌نشيند و ظاهري زيبا و رنگي براق و فوق‌العاده دارد. اين پوشش سطحي بي‌نظير دندان‌هاي شما را بي‌عيب و نقص و لبخند شما را دلربا نشان مي‌دهد. استفاده از لمينت سراميكي شرايطي دارد كه بايد داراي آن‌ها باشيد تا بتوانيد از اين روش زيبايي بهره ببريد. مثلاً بايد دندان‌هاي سالمي داشته باشيد و از بهداشت دهان و دندان بالايي برخوردار باشيد.

اين روش گران قيمت و زيبا، نيازمند مراقبت‌هايي است تا بتواند براي مدتي طولاني براي شما كاربرد داشته باشد و شكست نخورد. اگر مي‌خواهيد دندان‌هاي شما زيبايي خود را با لمينت حفظ كنند، بايد در كنار راهكارهاي مراقبت‌ بعد از لمينت دندان چند عادت رايج را براي هميشه ترك كنيد تا با لمينت خود مهربان بوده و به دوام آن‌ها كمك كنيد. با ما همراه باشيد تا با اين نكات آشنا شويد و آن‌ها را در زندگي روزمره‌ي خود جا دهيد.

دندان‌قروچه، قاتل لمينت
سيگار؛ آسيب‌زننده به ريه‌ها و دندان‌ها!
خوردن بيش از حد نوشيدني‌ها و غذاهاي زنگي ممنوع
الكل ننوشيد!
مواد غذايي اسيدي، تهديدكننده‌ي لمينت‌هاي دندان
دندان‌قروچه، قاتل لمينت
بروكسيسم يا دندان‌قروچه از عاداتي است كه مي‌تواند به‌سادگي باعث نابودي هر ونير زيبايي كه بر روي دندان‌هاي شما كاربرد دارد بشود. دندان‌قروچه مي‌تواند در خواب و بيداري، هر دو رخ دهد و در هر دو حالت مخرب باشد. اين عادت نادرست، مي‌تواند باعث شكستگي و لب‌پريدگي لمينت مي‌شود و علاوه بر آن به خود دندان طبيعي نيز آسيب برساند.

كساني كه دندان‌قروچه دارند بايد با روان‌پزشك براي درمان و كنترل آن اقدام كنند. درصورتي‌كه بيماران در خواب دندان‌قروچه دارند، بايد از نايت گارد يا همان محافظ شبانه براي جلوگيري از آسيب رسيدن به دندان‌ها و ونيرها استفاده كنند. جداي از دندان‌قروچه‌ي غير عمدي، بايد از فشار وارد كردن عمدي به دندان‌ها هم خودداري كنيد.

نايت گار يا محافظ شبانه

سيگار؛ آسيب‌زننده به ريه‌ها و دندان‌ها!
سيگار نه‌تنها به ريه‌ها آسيب مي‌رساند و باعث ايجاد سرطان حلق و دهان و مي‌شود، مي‌تواند دندان‌ها را نابود كند و به ونيرها نيز آسيب برساند. كساني كه از سيگار استفاده مي‌كنند، در معرض ابتلا به بيماري‌هاي التهابي لثه هستند. سيگار ميزان اكسيژن رساني به لثه‌ها را كاهش مي‌دهد و همين مسئله باعث مي‌شود كه لثه‌ها سالم نباشند. وقتي شما لثه‌هاي سالمي نداشته باشيد، انتظار اين را نبايد داشته باشيد كه دندان‌هايتان سالم باشند. از طرفي، لمينت بر روي دندان‌هاي سالم جوابگو است. اگر دندان‌هاي شما آسيب ببيند، لمينت نيز آسيب مي‌بيند و نمي‌تواند به‌خوبي عمل كند.

سيگار كشيدن علاوه بر به خطر انداختن عمر و دوام لمينت، رنگ آن را نيز تغيير مي‌دهد و از زيبايي آن مي‌كاهد. اگر لمينت نداشته باشيد و سيگار استعمال كنيد، به‌مرور دندان‌هاي شما تغيير رنگ خواهند داد. تصور كنيد كه دندان شما داراي پوششي سطحي مثل لمينت باشد. باز هم دچار تغيير رنگ خواهد شد. حتي اگر لمينت شما سراميكي و مقاوم به تغيير رنگ باشد.

خوردن بيش از حد نوشيدني‌ها و غذاهاي زنگي ممنوع
يكي از دلايلي كه دندان‌هاي خود را با لمينت مي‌پوشانيد، تغيير رنگ دندان‌ها به رنگي زيبا و جذاب است كه لمينت به شما هديه مي‌دهد. تصور كنيد كه با خوردن نوشيدني‌ها و غذاهاي رنگي به مقدار زياد، اين رنگ را تغيير دهيد و مجدداً دچار زشتي كنيد؛ بنابراين اگر مي‌خواهيد كه لمينت شما براي مدتي طولاني‌تر روشن و براق باشد، بايد از خوردن مواد خوراكي رنگي به مقدار زياد پرهيز كنيد تا لمينت شما به تغيير رنگ مقاوم باشد.

لمينت سراميكي از انواع لمينت‌هايي است كه در برابر تغيير رنگ مقاومت بسيار بالايي نشان مي‌دهد و معمولاً تغيير رنگ نمي‌پذيرد. اما اين به معني آن نيست كه هيچ نكته‌ي مراقبتي را رعايت نكنيد و نسبت به زيبايي دندان‌هاي خود بي‌خيال باشيد.

اثرات مخرب سيگار بر لمينت دندان

الكل ننوشيد!
با وجود اين كه الكل به طور مستقيم بر روي لمينت اثر نمي‌گذارد، اما مي‌تواند با اثر گذاشتن بر روي چسبي كه لمينت را به دندان‌ها مي‌چسباند، مشكل ايجاد كند. لمينت توسط يك چسب قوي و محكم به سطح بيروني دندان‌هاي شما متصل مي‌شود. اگر اين چسب آسيب ببيند و قدرت خود را از دست بدهد، لمينت از روي دندان‌ها جدا خواهد شد.

الكل مي‌تواند چنين بلايي سر لمينت شما بياورد. از طرفي مي‌تواند اندكي فضا در بين لمينت و دندان ايجاد كند و يك محيط فوق‌العاده براي ميكروب‌هاي فرصت‌طلب ايجاد كند تا در آن محيط رشد كنند و به آسيب‌زدن به دندان و لمينت بپردازند.

مواد غذايي اسيدي، تهديدكننده‌ي لمينت‌هاي دندان
همان‌طور كه قبل‌تر گفتيم، لمينت توسط چسب به دندان‌هاي شما متصل مي‌شود. اگر اين چسب آسيب ببيند، هم دندان شما در خطر پوسيدگي قرار مي‌گيرد و هم لمينت از روي دندان جدا مي‌شود و يا در خطر شكستگي قرار خواهد گرفت. خوردن غذاهاي اسيدي مي‌تواند باعث تغيير رنگ چسب و نازيبا نشان داده شدن آن از زير ونيرهاي نازكي مثل لومينيرز مي‌شود و هم اين كه خاصيت اتصال آن را تا حدي مختل مي‌كند.

سعي كنيد از مواد غذايي اسيدي كم‌تر مصرف كنيد و يا به شستشوي دائم دندان‌هاي خود بپردازيد. از طرفي خوردن آب را به‌اندازه‌ي كافي فراموش نكنيد.

درصورتي‌كه براي انتخاب بهترين روش اصلاح طرح لبخند خود هنوز تصميم نگرفته‌ايد و بين دو متد مرسوم لمينت سراميكي يا كامپوزيت ونير دندان نمي‌دانيد كدام گزينه را انتخاب كنيد پيشنهاد ما به شما مطالعه مقاله دقيق و جامع مضرات و فوايد لمينت دندان و كامپوزيت ونير در وب‌سايت دكتر محمد نيك‌زاد متخصص دندانپزشكي زيبايي و ترميمي است. پس از مطالعه مطلب پيشنهادي، به‌صورت مجزا با نقاط ضعف و قوت اين روش‌هاي پرطرفدار آشنا خواهيد شد سپس قادر خواهيد بود بهترين متد را براي زيبايي لبخند خود برگزينيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.