ساخت دندان مصنوعي متحرك با بهترين مواد و قيمت + ضمانت نامه

ساخت دندان مصنوعي متحرك با بهترين مواد و قيمت + ضمانت نامه

پايگاه خبري تحليلي مثلث آنلاين:

دندان مصنوعي

دندان مصنوعي (Denture) به دندان‌هاي ساخته شده از مواد آكريليكي و فلزي مي‌گويند كه به عنوان جايگزين چند عدد يا همه دندان‌هاي از دست رفته در فك بالايي، پاييني يا هر دو فك استفاده مي‌شود. اين نوع دندان‌ها به پروتزهاي ثابت و متحرك تقسيم بندي مي‌شوند و استفاده از آنها به دلايل مختلف بسيار ضروري است. از دست رفتن يك يا تعدادي از دندان‌ها باعث افتادگي عضلات صورت، پيرتر كردن ظاهر افراد و بروز اشكالات جدي در تكلم و غذا خوردن مي‌شود و اعتماد به نفس فرد را از بين مي‌برد. در اين مطلب همراه شما هستيم تا ضمن معرفي انواع دندان‌هاي مصنوعي، با ويژگي‌هاي نمونه‌هاي با كيفيت هم آشنا شويد. با ما همراه باشيد.

انواع دندان مصنوعي
پروتز دندان مصنوعي به طور كلي در دو نوع كامل (Full) و تكه‌اي يا پارسيل (Partial) ساخته مي‌شوند. هر كدام از اين موارد مدل‌هاي مختلفي دارند كه در ادامه توضيح خواهيم داد:

دندان مصنوعي كامل يا دست دندان (Full Denture):
اين نوع دندان مصنوعي براي كساني است كه تمامي دندان‌هاي خود در فك بالا، پايين يا هر دو را از دست داده‌اند كه در اين حالت مي‌توان در لابراتوار دندانسازي چندين نوع پروتز دنداني ساخت:

آنچه ديگران مي خوانند:
تغيير وحشتناك كتايون رياحي همه را شوكه كرد | كتايون رياحي جذاب تر از هميشه
رفتار زشت احسان عليخاني به همراه داور عصر جديد | احسان عليخاني شورش را درآورد
مهراوه شريفي نيا راز خانوادگي اش را فاش كرد | حرف هاي عجيب مهراوه شريفي نيا بر روي آنتن زنده
توهين رامبد جوان به مجري عصر جديد | داد و بيداد احسان عيخاني در برنامه خندوانه
پژمان جمشيدي بازيگر معروف را مسخره كرد | ناراحتي آقا بازيگر از پژمان جمشيدي


مدل فوري (Immediate Denture): اين نوع به طور موقت تا قبل از ساخت دندان‌هاي مصنوعي كامل استفاده مي‌شوند. به دليل اينكه بعد از كشيده شدن دندان، لثه‌ها شروع به منقبض شدن مي‌كنند براي جلوگيري از اين حالت از مدل‌هاي فوري كمك مي‌گيرند.
مدل‌هاي معمولي (Conventional Full Denture): اين نوع دندان مصنوعي متحرك دقيقا مشابه با دندان‌هاي طبيعي افراد هستند. در ساخت اين دندان‌ها به گونه‌اي عمل مي‌شود كه علاوه بر جنبه زيبايي و طبيعي بودن، ماندگاري بسيار بالايي هم داشته باشند.
مدل‌هاي بر پايه ايمپلنت (Implant-Supported Overdenture): به ايمپلنت‌هايي مي‌گويند كه براي حمايت بيشتر از دندان‌هاي مصنوعي فك بالا يا پايين و حتي هر دو استفاده مي‌شوند. به كمك اين نوع ايمپلنت‌ها افراد احساس راحتي بيشتري دارند.
مدل‌هاي ثابت (Fixed Denture): اين مدل‌ها متحرك نيستند و در جاي خود ثابت مي‌شوند. كساني كه به خاطر نوع حرفه كاري بايد دائما سخنراني و يا صحبت كنند، نگراني از بابت ليز خوردن يا تكان خوردن دندان‌ها نخواهند داشت.
دندان مصنوعي تكه‌اي يا پارسيل (Partial Denture):
كساني كه فقط يك يا چند دندان خود را از دست داده باشند مي‌توانند از دندان مصنوعي ژله اي تكه‌اي يا پارسيل استفاده كنند كه چند مدل دارد:

جذابترين ها
ببينيد مقايسه ديدني سرعت در دو گوشي جذاب و جديد سامسونگ
قيمت خودرو در دست نادان‌ها|پژو ٢٠۶ يك ميليارد توماني مي‌شود!
فوري|نخستين فروش بدون قرعه كشي سايپا؛فروش ويژه خودروي محبوب
مدل موقتي (Transitional Partial Denture): دندانپزشكان از اين مدل‌ها براي مواقعي كه دندان به تازگي كشيده شده استفاده مي‌كنند تا التيام و ترميم بافت لثه راحت‌تر و سريع‌تر رخ دهد. بعد از اينكه التيام بافت لثه به طور كامل انجام شد مي‌توان مدل‌هاي دائمي را استفاده كرد.
مدل‌هاي متحرك تكه‌اي (Removable Partial Denture يا RPD): اين مدل دندان‌هاي مصنوعي نسبت به مدل‌هاي معمولي كامل كه توضيح داده شدند كمي گران‌تر هستند و به گونه‌اي ساخته مي‌شوند كه دوام بيشتري داشته باشند. دندان مصنوعي آلماني از نوع تكه‌اي عمدتا از ويتاليوم ساخته شده كه هم كيفيت بسيار بالايي دارد و به دليل سبكي بيشتر، افراد احساس راحتي بيشتري خواهند داشت.
توجه داشته باشيد كه دندان مصنوعي براي افراد فاقد لثه يا كساني كه لثه آنها تحليل رفته كارساز نيست. به همين دليل ابتدا بايد لثه آنها به روش‌هاي مختلف التيام پيدا كند تا بتواند از اين پروتزها استفاده كرد.

2

ويژگي‌هاي دندان مصنوعي با كيفيت چيست؟
از كجا بفهميم دندان مصنوعي كه در لابراتوار ساخته شده كيفيت خوبي دارد و ماندگاري بالايي خواهد داشت؟ به طور كلي دندان‌هاي مصنوعي بايد ظاهر و عملكردي شبيه به دندان‌هاي طبيعي داشته باشند كه با بررسي چندين ويژگي مختلف، ميزان كيفيت ساخت آنها مشخص مي‌شود:

به درستي داخل دهان قرار بگيرند:
قرارگيري صحيح و بدون مشكل دندان‌هاي مصنوعي تأثير مستقيم با ميزان اعتماد به نفس افراد و انجام راحت فعاليت‌هاي روزانه دارد. به همين دليل لازم است كه از مواد درجه يك براي قالب گيري، تنظيم و ساخت دندان‌هاي مصنوعي استفاده شود. همچنين بايد به درستي روي لثه‌ها قرار بگيرد و فشار زيادي به بافته‌اي زيرين وارد نكند.

عملكرد طبيعي:
يكي ديگر از مهم‌ترين ويژگي‌هاي دندان مصنوعي با كيفيت، عملكرد خوب آن مانند دندان‌هاي طبيعي است. به عبارت ديگر موقع جويدن بايد تمامي دندان‌ها به شكل طبيعي و همزمان با هم برخورد داشته باشند. همچنين موقع صحبت كردن با بافته‌اي نرم اطراف برخورد نكنند.


ظاهر طبيعي:
رنگ و ظاهر لثه و دندان مصنوعي بايد كاملا مشابه با دندان‌هاي طبيعي باشد به نحوي كه كمتر كسي متوجه شود اين دندان‌ها طبيعي نيستند. با توجه به اينكه شرايط دهان و دندان همه افراد با هم متفاوت است به همين دليل بايد سايز، شكل و رنگ لثه و دندان‌ها كاملا تنظيم شوند.

3

جمع بندي مطالب
دندان مصنوعي به عنوان يكي از راه‌هاي مؤثر و پرطرفدار براي جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته است. كيفيت ساخت اين نوع دندان‌ها صرف نظر از نوع و مدل، اهميت بسيار زيادي دارد. لابراتوار دندانسازي تاج انواع دندان مصنوعي متحرك و روكش دندان را براساس وضعيت شما به كمك مواد آلماني و سوئيسي و تجهيزات بسيار پيشرفته مي‌سازد. كيفيت ساخت دندان‌ها تضمين شده است و برگه ضمانت كيفيت و ماندگاري بالا در صورت نگهداري صحيح از آنها به شما داده خواهد شد. حتي مي‌توانيد در صورت عدم رضايت از دندان‌هاي مصنوعي، كل هزينه پرداخت شده را دريافت كنيد.

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.