قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، روكش زيركونيا با سراميك

قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، روكش زيركونيا با سراميك

قيمت روكش زيركونيا 1401

ني ني بان

قيمت روكش دندان زيركونيا، به عوامل مختلفي بستگي دارد. يكي از اين عوامل، نوع مواد استفاده شده در روكش است. در ادامه، ضمن بررسي و مقايسه روكش زيركونيا با سراميك، درباره قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نيز صحبت مي‌كنيم.


قيمت روكش دندان زيركونيا، به عوامل مختلفي بستگي دارد. يكي از اين عوامل، نوع مواد استفاده شده در روكش است. در ادامه، ضمن بررسي و مقايسه روكش زيركونيا با سراميك، درباره قيمت روكش دندان سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نيز صحبت مي‌كنيم.

در اين مقاله مي‌خوانيد:

اما چه كساني به روكش‌هاي دنداني نياز دارند؟
آيا در بارداري نيز مي‌توانيم دندان‌هاي خود را روكش كنيم؟
روكش زيركونيا
مزاياي روكش زيركونيا
مزاياي روكش سراميكي
قيمت روكش دندان سال 1400 و 1401
روكش كردن دندان، يك روش درماني است كه طرفداران خاص خودش را دارد. روكش دندان، جايگزين تاج دندان است. تاج دندان هم بخش سفيد رنگ دندان است كه بيرون از لثه قراردارد.
روكش دندان در واقع نوعي كلاهك است كه براي دندان‌هاي آسيب‌ديده استفاده مي‌شود. روكش‌ها را مي‌توان از مواد مختلفي تهيه كرد. انواع روكش دندان شامل روكش‌هاي فلزي، سراميكي، FPM و زيركونيا است كه هر كدام مزاياي مخصوص به خودش را دارد.

روكش دندان در واقع نوعي كلاهك است كه براي دندان‌هاي آسيب‌ديده استفاده مي‌شود. روكش‌ها را مي‌توان از مواد مختلفي تهيه كرد.
روكش زيركونيا، يكي از انواع معروف روكش دندان با ظاهري عالي است كه اين روزها، توسط بسياري از دندان‌پزشكان توصيه مي‌شود. اين روكش، در واقع يكي از انواع روكش‌هاي سراميكي محسوب مي‌شود كه داراي فريم‌هاي زيركونيومي است. از طرفي، روكش سراميكي دندان نيز بسيار طبيعي به نظر مي‌رسد. زيرا حاوي فلز نيست و با سراميك خالص ساخته شده است. پس به ‌راحتي مي‌تواند نور را منعكس كند. اين روكش‌ها را با نام روكش‌هاي پرسلن نيز مي‌شناسند.


بيشتر بخوانيد: كامپوزيت ونير يا لمينت؟ كدام روش بهتر است؟

اما چه كساني به روكش‌هاي دنداني نياز دارند؟
اگر يكي از دندان‌هايتان، حفره‌هايي دارد كه براي پر كردن، زياد از حد بزرگ هستند، ممكن است به روكش‌هاي دنداني نياز داشته باشيد. به طور كلي، دندان‌هايي با مشكلات زير بايد روكش بشوند:

دندان‌هاي به شدت فرسوده
دندان‌هاي ترك خورده يا شكسته
دندان‌هاي ضعيف شده
بيشتر بخوانيد: علت درد دندان كودك

آيا در بارداري نيز مي‌توانيم دندان‌هاي خود را روكش كنيم؟
در حالت ايده‌آل، اگر فقط به قصد زيبايي مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، بهتر است تا پايان دوران بارداري خود صبر كنيد. اما اگر به قصد درمان و مثلاً براي جلوگيري از عفونت دندان مي‌خواهيد آن را روكش كنيد، مي‌توانيد با پزشك خود در اين باره مشورت كنيد.

در حالت ايده‌آل، اگر فقط به قصد زيبايي مي‌خواهيد دندان‌هايتان را روكش كنيد، بهتر است تا پايان دوران بارداري خود صبر كنيد.
بيشتر بخوانيد: در صورت باردار شدن، جرم‌گيري دندان ضرر دارد؟

در ادامه روكش‌هاي زيركونيا و سراميكي را به طور دقيق با هم بررسي مي‌كنيم و سپس، درباره عوامل موثر بر قيمت روكش دندان سال 1400 توضيح مي‌دهيم.

بيشتر بخوانيد: سلامت دهان و دندان در بارداري، نكات طلايي

روكش زيركونيا
اين روكش‌ها از زيركونيا يا اكسيد زيركونيم ساخته‌ شده‌اند. اكسيد زيركونيوم، فلز پودر شده‌ي سفيدرنگي است كه اغلب به عنوان طلاي سفيد نيز شناخته مي‌شود. افرادي كه بيشتر به زيبايي روكش دندان خود اهميت مي‌دهند، روكش زيركونيا را انتخاب مي‌كنند. اين روكش مي‌تواند در برابر اشعه ايكس يا ساير اشعه‌هاي مشابه نيز مات بماند. هم‌چنين سفيدي زيركونيا از ساير روكش‌ها، به سفيدي دندان‌هاي طبيعي نزديك‌تر است و برخلاف روكش‌هاي سراميكي، هيچ خط بازتاب خاكستري‌رنگي را از خود به جاي نمي‌گذارد.

افرادي كه بيشتر به زيبايي روكش دندان خود اهميت مي‌دهند، روكش زيركونيا را انتخاب مي‌كنند.
مزاياي روكش زيركونيا
قبل از بررسي قيمت روكش دندان سال 1400، لازم است با مزاياي مختلف روكش زيركونيا نيز آشنا شويد.

1- ظاهر طبيعي
روكش‌ زيركونيا به طبيعي بودنش معروف است. حتي گاهي اوقات به سختي مي‌توان دنداني كه روكش دارد را از ساير دندان‌هاي طبيعي تشخصي داد.



2- مقاوم در برابر خوردگي
بعضي از غذاها و نوشيدني‌هايي كه مصرف مي‌كنيم، تا حدودي اسيدي هستند و در طولاني‌مدت باعث خوردگي روكش دندان مي‌شوند. البته روكش زيركونيا از اين قاعده مستثني است و در برابر خوردگي مقاومت مي‌كند. اين ويژگي، يكي از بهترين مزاياي روكش زيركونيا محسوب مي‌شود.

روكش زيركونيا در برابر خوردگي مقاومت مي‌كند. اين ويژگي، يكي از بهترين مزاياي روكش زيركونيا محسوب مي‌شود.
3- زيست‌سازگار
روكش زيركونيوم طوري طراحي شده است كه با دندان‌هاي طبيعي شما به خوبي سازگار باشد و چند روز بعد از عمل بتواند درست مثل يك دندان طبيعي كار كند.

4- مقرون به صرفه
روكش زيركونيوم نسبت به مزايايي كه دارد، بسيار مقرون به صرفه است و به همين جهت، دندان‌پزشكان نيز اغلب آن را توصيه مي‌كنند.


5- ماندگاري خوب
اگرچه عمر اين روكش‌ها با روكش‌هاي ديگر حدوداً برابر است. اما گفته مي‌شود در صورت نگهداري خوب، ماندگاري خوبي هم دارد.

روكش‌هاي زيركونيوم استحكام بالايي دارند و عملاً نشكن هستند. پس مي‌توانيد از آن‌ها خاطرجمع باشيد.
6- استحكام زياد
روكش‌هاي زيركونيوم استحكام بالايي دارند و عملاً نشكن هستند. پس مي‌توانيد از آن‌ها خاطرجمع باشيد.

روكش سراميكي
اين روكش‌ها براي افرادي مناسبند كه طبيعي‌ترين ظاهر با بهترين ساختار را مي‌خواهند.
اين روكش‌ها براي افرادي مناسبند كه طبيعي‌ترين ظاهر با بهترين ساختار را مي‌خواهند. روكش‌هاي تمام سراميك به دليل مزاياي متنوعي كه دارند، انتخاب اول بسياري از افراد محسوب مي‌شوند.

مزاياي روكش سراميكي
قبل از بررسي قيمت روكش دندان سال 1400، لازم است با مزاياي مختلف روكش سراميكي نيز آشنا شويد.

1- ظاهر طبيعي
روكش‌ سراميكي از مواد شفافي ساخته شده است كه مي‌تواند مثل دندان‌هاي طبيعي نور را منعكس كند و تقريباً شبيه آن‌ها باشد.‌




2- قرارگيري آسان
روكش سراميكي خيلي راحت و بي‌دردسر روي دندان‌ها قرار مي‌گيرد و اصطلاحاً مي‌توان گفت به خوبي با دندان‌هايتان جفت‌وجور مي‌شود.

روكش سراميكي نيز مثل روكش زيركونيا از استحكام بالايي برخوردار است. اين روكش‌ها اغلب از چيني خالص و اكسيد آلومينيوم ساخته شده‌اند كه در برابر شكستگي مقاوم هستند.
3- استحكام زياد
روكش سراميكي نيز مثل روكش زيركونيا از استحكام بالايي برخوردار است. اين روكش‌ها اغلب از چيني خالص و اكسيد آلومينيوم ساخته شده‌اند كه در برابر شكستگي مقاوم هستند.

4- زيست‌سازگار
روكش‌ سراميكي از مواد زيست‌سازگاري ساخته شده كه به رشد لثه‌ها در اطراف دندان كمك مي‌كند. اين ويژگي، يكي از مزاياي بسيار خوب روكش‌هاي سراميكي محسوب مي‌شود.

قيمت روكش تمام سراميك

5- راحتي زياد
روكش‌هاي سراميكي بسيار مناسب‌تر و راحت‌تر از ساير روكش‌ها هستند. هم‌چنين به تغييرات دما نيز حساسيت ندارند.

قيمت روكش دندان سال 1400 و 1401
قيمت روكش دندان سال 1400 و 1401 به عوامل مختلفي بستگي دارد. از جمله:

نوع مواد استفاده شده در روكش دندان
تعداد دندان‌هايي كه نياز به روكش دارند
لابراتور سازنده روكش
تمام تجهيزاتي كه در روكش كردن دندان مورد استفاده قرار مي‌گيرد
قيمت روكش دندان سال 1400 به دندان‌پزشك يا متخصصي كه به آن مراجعه مي‌كنيد هم بستگي دارد. حتي شهري كه در آن زندگي مي‌كنيد هم در تعيين قيمت روكش دندان سال 1400 موثر است.

روكش‌هاي تمام سراميكي در مقايسه با روكش‌هاي زيركونيا، هزينه بيشتري دارند. از طرفي نمي‌توان با اطمينان گفت كه روكش‌هاي سراميكي در مقابل گراني خود، مقرون به صرفه هستند. زيرا ممكن است خيلي بيشتر از روكش‌هاي زيركونيا نياز به مراقبت داشته باشند. در حالي كه روكش‌هاي زيركونيا بسيار محكم بوده و ماندگاري بيشتري دارند.
بيشتر بخوانيد: دندان‌پزشك كودك در تهران، چگونه در اينترنت يك دكتر خوب پيدا كنم؟

در نتيجه نمي‌توانيم قيمت دقيقي بگوييم. اما به طور كلي مي‌توان گفت كه روكش‌هاي تمام سراميكي در مقايسه با روكش‌هاي زيركونيا، هزينه بيشتري دارند. از طرفي نمي‌توان با اطمينان گفت كه روكش‌هاي سراميكي در مقابل گراني خود، مقرون به صرفه هستند.
زيرا ممكن است خيلي بيشتر از روكش‌هاي زيركونيا نياز به مراقبت داشته باشند. در حالي كه روكش‌هاي زيركونيا بسيار محكم بوده و ماندگاري بيشتري دارند.

بيشتر بخوانيد: بلچينگ دندان چيست و هزينه آن چقدر است؟

البته انتخاب نوع روكش، بيشتر به شرايط دندان و آنچه متخصص دندان‌پزشك به شما پيشنهاد مي‌دهد، بستگي دارد. پس بهترين كار اين است كه با مراكز مختلف دندان‌پزشكي در شهر خود تماس بگيريد و قيمت‌هاي آن‌ها را با هم مقايسه كنيد. سپس با در نظر گرفتن قيمت روكش دندان سال 1400، به دندان‌پزشك مدنظر خود مراجعه كنيد.

تشخيص تومور با نوار مغز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.