تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد

تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد

بهترين كلينيك لمينت دندان در تهران

آيا مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري در مورد لمينت دندان داشته باشيد؟ امروزه رشته دندان‌پزشكي به شاخه‌هاي متعددي تقسيم شده‌است و هر يك از آنها خدمات و سرويس‌هاي متفاوتي را ارائه مي‌دهند. در كنار انواع خدمات دندانپزشكي براي درمان مشكلات دندان و لثه، خدمات زيبايي هم روزبه‌روز در حال پيشرفت است و محبوبيت اين خدمات و تقاضا براي دريافت آنها هم رو به افزايش است.


تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد
به گزارش گروه بازار خبرگزاري آنا، آيا مي‌خواهيد اطلاعات بيشتري در مورد لمينت دندان داشته باشيد؟ امروزه رشته دندان‌پزشكي به شاخه‌هاي متعددي تقسيم شده‌است و هر يك از آنها خدمات و سرويس‌هاي متفاوتي را ارائه مي‌دهند. در كنار انواع خدمات دندانپزشكي براي درمان مشكلات دندان و لثه، خدمات زيبايي هم روزبه‌روز در حال پيشرفت است و محبوبيت اين خدمات و تقاضا براي دريافت آنها هم رو به افزايش است.

لبخند زيبا يكي از مؤلفه‌هاي اصلي زيبايي است. ظاهر دندان‌هاي شما تأثير قابل‌توجهي بر عزت‌نفس و اعتمادبه‌نفس شما دارد. درعين‌حال، شما را جذاب‌تر و جوان‌تر مي‌كند. اگر هنگام لبخندزدن به خاطر نامرتب‌بودن دندان‌هايتان احساس راحتي نمي‌كنيد، بهتر است بدانيد كه يكي از گزينه‌هاي خوب براي رفع اين مشكل لمينت دندان است. به لطف دندانپزشكي زيبايي مدرن، مي‌توانيد از لبخندي زيبا در حين معاشرت با ديگران لذت ببريد.

يكي از محبوب‌ترين خدمات زيبايي دندان‌پزشكي امروزي، لمينت دندان است. اما لمينت چيست و به چه منظوري انجام مي‌شود؟ در ادامه اين مطلب از دكترتو بيشتر با لمينت دندان و مشخصات آن آشنا خواهيم شد.

لمينت دندان چيست؟
همان‌طور كه گفته شد، لمينت دندان يكي از خدمات بسيار پرطرفدار دندان‌پزشكي و يكي از روش‌هاي ترميم دندان است كه براي افزايش زيبايي دندان‌ها و زيباترشدن لبخند انجام مي‌شود. در لمينت از يك سري روكش‌ها استفاده مي‌شود كه با كمك آنها ظاهر دندان‌ها يعني رنگ، شكل و اندازه‌ي آنها را به دلخواهتان عوض كنيد.

تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد

كامپوزيت ونير و لمينت دندان يك روش دندانپزشكي زيبايي و راه‌حلي پيشرفته است كه از طريق آن مي‌توانيد از دندان‌هاي سفيد، مرواريدي و سالم لذت ببريد. آنها موادي نازك، ويفري شكل، هم رنگ دندان و سفارشي هستند كه به جلوي دندان شما متصل مي‌شوند و به انواع مشكلات دنداني رسيدگي مي‌كنند.

لمينت‌هاي دندان كه معمولا به‌عنوان روكش دندان هم شناخته مي‌شوند از پرسلن يا مواد كامپوزيتي تشكيل شده‌اند. اين لايه‌نازك از مواد بر روي دندان‌هاي طبيعي قرار مي‌گيرد و مي‌تواند به محافظت از دندان در برابر پوسيدگي و همچنين بهبود ظاهر لبخند كمك كند. ازاين‌رو آنها را به‌عنوان روكش‌هاي زيبايي دندان‌ها در نظر مي‌گيرند كه وجودشان مي‌تواند دندان‌ها را يكدست‌تر، درخشان‌تر و سفيدتر نشان دهد.

انواع لمينت
تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد

نكته‌اي كه در خصوص استفاده از لمينت دندان وجود دارد، توجه به انواع لمينت است. در واقع لمينت‌هايي كه مي‌توان براي دندان‌ها مورداستفاده قرار داد، انواع مختلفي دارند. در كل دو نوع لمينت وجود دارد كه معمولا توسط متخصصان دندان‌پزشكي استفاده مي‌شوند. هر دوي اين روش‌ها مزيت‌ها و معايب مخصوص به خود را دارند. تفاوت آنها بيشتر در متريال مورداستفاده براي انجام لمينت دندان است. رزين كامپوزيت و روكش‌هاي چيني يا سراميكي دو نوع لمينت رايجي است كه در كلينيك‌هاي دندان‌پزشكي مورداستفاده قرار مي‌گيرد. البته نوع سومي هم وجود دارد كه به نام اسنپ اسمايل مي‌شناسيم و نوعي لمينت ارزان‌قيمت و متحرك است كه در آخر به مشا معرفي خواهيم كرد.

۱. رزين كامپوزيت
يكي از انواع لمينت موجود، رزين كامپوزيت نام دارد. اين مورد گزينه‌اي ارزان‌تر و كاربردي‌تر است. لمينت‌هاي رزين كامپوزيت معمولا بين پنج تا هفت سال قبل از نياز به تعويض دوام مي‌آورند و ازاين‌رو در دسته انواع لمينت بادوام متوسط دسته‌بندي مي‌شوند اين نوع لمينت فشرده‌سازي كمتري دارد و براي قراردادن آن دندان طبيعي ضربه كمتري مي‌بيند. ازاين‌رو معمولا براي افرادي كه دندان‌هاي حساس و شكننده‌تري دارند، رزين‌هاي كامپوزيتي براي لمينت دندان در نظر گرفته مي‌شوند.

۲. روكش‌هاي چيني يا سراميكي
دسته ديگر انواع لمينت، روكش‌هاي چيني است كه گزينه‌اي به‌مراتب زيباتر و خاص‌تر هستند. لمينت‌هاي پرسلن به‌طوركلي در انعكاس نور مانند دندان‌هاي واقعي هستند، عملكرد بهتري دارند و ظاهرشان درست مانند دندان‌هاي واقعي است؛ بنابراين اين دسته لمينت‌ها ظاهر طبيعي‌تري نسبت به ونيرهاي كامپوزيت دارند.

ونير چيني همچنين طول عمر بيشتري دارند و بيشتر آنها بين ۱۰ تا ۲۰ سال ماندگاري دارند. از آن جايي كه مواد چيني متراكم‌تر بوده و دوام بالاتري هم دارند اين روكش‌ها در برابر لكه‌ها مقاوم‌ترند. مشخصات و ويژگي‌هاي لمينت‌هاي چيني خصوصا زماني اهميت مي‌يابد كه تنها يك يا دو دندان نياز به روكش داشته باشد.

لمينت چگونه انجام مي‌شود؟
براي انجام لمينت دنداني، ابتدا بايد نوع روكش و روش موردنظر انتخاب شود. در اولين قدم براي قراردادن روكش‌ها روي دندان‌ها، بايد آنها را آماده كرد. دندان‌پزشك بسته به شرايط دندان‌ها، موقعيتي كه دارند و همچنين نوع لمينت مورداستفاده سطح دندان را آماده مي‌كند و در صورت نياز آن را تغيير شكل مي‌دهد.

نحوه‌ي قراردادن لمينت‌هاي سراميكي
تمام نكاتي كه درباره لمينت دندان بايد بدانيد

ميزان تراش سطح دندان تقريبا برابر با ضخامت روكشي است كه بايد به سطح دندان‌ها اضافه شود. در اين مرحله بسته به تصميم مراجعه‌كننده و دندان‌پزشك، مشخص مي‌شود كه در زمان تراشيدن ميناي دندان آيا به بي‌حسي موضعي نياز است يا خير؟

حال دندان‌پزشك از مدل دندان‌هاي مراجعه‌كننده براي ساخت لمينت، يك قالب يا مدل مي‌سازد. سپس اين مدل به لابراتوار ساخت لمينت ارسال مي‌شود تا روكش اختصاصي براي فرد ساخته شود. معمولا زمان آماده‌شدن روكش‌ها بين ۲ تا ۴ هفته زمان مي‌برد. ممكن است در اين فاصله زماني دندانپزشك از روكش‌ها و لمينت‌هاي موقتي دندان استفاده كند.

دندانپزشك شما روكش را روي دندان‌ها قرار مي‌دهد تا تناسب و رنگ آن با دندان‌ها را بررسي كند. قبل از اينكه روكش‌ها به‌طور دائمي روي دندان‌ها چسبانده شود، دندان‌پزشك روكش را مرتبا تنظيم و و كوتاه مي‌كند تا به يك تناسب خوب برسد. .

رنگ روكش را مي‌توان با سايه سيماني كه استفاده مي‌شود، تنظيم كرد. در مرحله بعد، براي آماده‌سازي دندان براي دريافت روكش، دندان شما تميز، صيقلي و اچ مي‌شود. اچ كردن دندان را زبر مي‌كند تا لمينت بهتر به دندان بچسبد. اچ كردن در واقع يك ژل اسيدي قوي است كه يك سطح سخت روي دندان‌ها ايجاد مي‌كند. اين ماده قدرت پيوند دندان با ماده سراميكي را افزايش مي‌دهد.

در مرحله بعد سيمان مخصوصي روي روكش اعمال مي‌شود و سپس روي دندان فرد قرار مي‌گيرد. هنگامي كه روكش به‌درستي در جاي خود قرار گرفت، دندانپزشك يك پرتو نور مخصوص را به آن مي‌تاباند تا مواد شيميايي موجود در سيمان را فعال كند و باعث سخت‌شدن سريع‌تر آن شود.

مراحل نهايي شامل برداشتن سيمان اضافي، بررسي گزش و انجام تنظيمات لازم است. دندانپزشك شما ممكن است از شما بخواهد تا چند هفته ديگر براي ويزيت بعدي براي بررسي لثه‌ها و محل قرارگيري روكش مراجعه كنيد.

مزاياي لمينت دندان
درست مانند هر عمل درماني و زيبايي، انجام لمينت دندان هم يك سري مزايا و معايب دارد. از مزايايي كه اين خدمت زيبايي دندان‌پزشكي دارد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

۱. رفع تغيير رنگ ايجاد شده در دندان‌ها
به‌مرورزمان، دندان‌ها ظاهر سفيد و شفاف خود را ازدست‌داده و كدر مي‌شوند. زرد شدن دندان‌ها خصوصا در صورت عدم مراقبت از آنها يا مصرف برخي مواد غذايي و سيگاركشيدن، موجب مي‌شود دندان‌ها ظاهر زيباي خود را از دست بدهند.

۲. دندان‌هاي فرسوده يا شكسته را اصلاح مي‌كند!
گاهي اوقات يك دندان ساييده، تراشيده يا شكسته مي‌شود، اما گزينه‌هاي سنتي مانند ترميم دندان و پركردن دندان به قدر كافي كارآمد نيستند يا نگهداري از آنها كمي سخت است. در اين صورت بسته به شرايط مي‌توان لمينت‌ها را روي چند دندان يا فقط براي يك دندان‌شكسته يا كج‌شده استفاده كرد.

لمينت دندان كج يا لمينت دندان‌هاي شكسته مي‌تواند تأثير زيادي در بهبود ظاهر افراد داشته باشد. ازاين‌رو در پاسخ به اين سؤال كه آيا لمينت دندان كج ممكن است يا خير يا اين كه امكان لمينت دندان شكسته وجود دارد يا خير، مي‌توان گفت بله امكان لمينت دندان كج يا شكسته هم وجود دارد و اساسا لمينت يكي از روش‌هاي ترميم دندان براي اين دسته از دندان‌هاست.

در مقاله مراقبت هاي بعد از انجام لمينت دكترتو بيشتر درباره لمينت دندان صحبت شده است.

تفاوت لمينت دندان با روكش‌هاي دنداني چيست؟
روش‌هاي درماني براي بهبود ظاهر و زيبايي دندان‌ها بسيار متفاوت است. روكش‌هاي دنداني و لمينت دندان دو روش پر كاربردند كه معمولا بسياري از افراد آنها را با هم اشتباه مي‌گيرند. در هر دو روش از يك سري روكش‌ها استفاده مي‌شود.

روكش دندان پوسته‌هاي نازكي به رنگ دندان هستند كه براي بهبود ظاهر دندان‌ها روي سطح دندان قرار مي‌گيرند و به مراجعه‌كنندگان لبخندي زيباتر مي‌دهند. روشي كه براي قراردادن روكش‌ها استفاده مي‌شود كم تهاجمي است و نياز به برداشتن مقدار كمي از ميناي دندان براي جا افتادن آنها دارد.

لمينت‌هاي دندان عملكردي مشابه روكش‌ها دارند و گاهي اوقات اين دو اصطلاح به‌جاي هم استفاده مي‌شوند. لمينت‌ها از اين نظر متفاوت هستند كه بسيار نازك‌تر بوده و براي قراردادن آنها نياز به برداشتن ميناي كمتري وجود دارد.

دانستن تفاوت بين لمينت‌هاي دنداني و روكش‌هاي دنداني مهم است، زيرا مي‌تواند به بيمار كمك كند تصميم بگيرد كه كدام گزينه براي دندان‌ها و نيازهاي لبخندش بهترين است. به‌عنوان‌مثال، افرادي كه دندان‌هاي كج دارند يا داراي شكاف هستند، بهتر است روكش‌هايي را كه انعطاف‌پذيرتر و پايدارتر از لمينت‌هاي دنداني هستند را تهيه كنند. بااين‌حال، اگر مشكل تغيير رنگ يا تراشه‌هاي جزئي باشد، لمينت‌ها گزينه بسيار خوبي هستند زيرا سبك‌وزن بوده و نيازي به حذف ميناي دندان ندارند.

نظرات مردم درباره لمينت دندان
اكثر افراد نظر مثبتي در خصوص لمينت دندان دارند. در برخي از نظرات افراد به هزينه‌هاي لمينت اشاره كرده‌اند. برخي افاراد هم مشكل را در مراقبت از لمينت مي‌دانند. بر اساس اكثر نظرات مردم درباره لمينت دندان، اگر اين كار را در يك كلينيك دندان‌پزشكي معتبر و تحت‌نظر يك دندان‌پزشك باتجربه انجام دهيد، نتيجه نهايي كار بسيار قابل‌قبول خواهد بود. برخي هم بر اين باورند كه انجام اين كار مي‌تواند به‌مرور به دندان‌ها آسيب وارد كند و موجب افزايش حساسيت آنها شود.

يكي از مسايل بسيار مهم در نتيجه‌ي خدمات زيبايي دندان، مهارت و ظرافت دندانپزشك است. پس بايد پزشكتان را با دقت انتخاب كنيد. در دكترتو مي‌توانيد با بهترين دندانپزشكان در شهر خود آشنا شويد، با آنها به‌صورت اينترنتي يا تلفني مشورت كنيد و در صورت نياز براي دريافت نوبت ويزيت حضوري اقدام كنيد.

تحريك الكتريكي مغز

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.