بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت

بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت

لمينت ايمكس

نو انديش

قصد ما در اين مقاله بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت مي باشد. با ما همراه باشيد تا در اين رابطه توضيحاتي بيشتر بدهيم. اگر‌شما نيز قصد انجام اين دو روش را داريد با خواندن اين مقاله تا حدودي در رابطه با روش انجام ان آشنايي پيدا مي كنيد. همچنين مي توانيد با ديد باز اقدام به انجام اين كار بگيريد.

قصد ما در اين مقاله بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت مي باشد. با ما همراه باشيد تا در اين رابطه توضيحاتي بيشتر بدهيم. اگر‌شما نيز قصد انجام اين دو روش را داريد با خواندن اين مقاله تا حدودي در رابطه با روش انجام ان آشنايي پيدا مي كنيد. همچنين مي توانيد با ديد باز اقدام به انجام اين كار بگيريد.





بررسي لمينت دندان



در اين روش پرطرفدار به گونه اي دندانپزشك عمل مي‌كند كه دندان ها از نظر ظاهري درخشش و زيبايي خاصي داشته باشند. در اين نوع لمينت دندانپزشك به ناچار بايد ظاهر دندان را تا حدودي تغيير دهد تا بتواند لايه هاي لمينت را بر روي دندان نصب كند. اين تغيير شامل تراشيدن يك لايه ميناي دندان مي باشد. به دليل تراشيدن ميناي دندان، در برخي از لمينت ها را يك روش تهاجمي مي دانند كه غير قابل بازگشت نيز ‌مي‌ باشد. ميناي دندان اگر تراشيده شود ديگر نمي تواند خود را بازسازي كند به همين دليل اين روش را روشي غير قابل بازگشت مي‌ گويند. البته امروزه ضخامت لمينت هاي دنداني به قدري كاهش پيدا كرده است ، كه تراش دندان بسيار كم مي باشد و غير تهاجمي شناخته مي شود و قيمت لمينت دندان در اين نوع از آن ها بيشتر مي باشد.



لومينيرز چيست



در اين مقاله قصد داريم در رابطه با تفاوت لومينيرز و لمينت صحبت كنيم. شايد نام لومينيرز به گوشتان خورده باشد. اين روش زير مجموعه لمينت دندان مي باشد با اين تفاوت كه لومينيرز روشي غير تهاجمي‌ مي باشد. همچنين اين روش، روشي برگشت پذير نيز است. در اين روش برخلاف روش لمينت ميناي دندان تراش نمي خورد. همچنين ساختار دندان نيز تغييري پيدا نمي كند. اگر هم تراشي انجام شود بسيار كم و جزئي‌ مي باشد. به خاطر همين دليل ها مي باشد كه اكثر افرادي كه قصد زيباسازي دندان هايشان را دارند مي خواهند از اين روش استفاده كنند. زيرا با روش لومينيرز مي توان دندان ها را با حداقل ترين آسيب زيبا كرد. همچنين زمان آماده سازي لومينيرز نسبت به لمينت نيز بسيار كم تر مي‌ باشد كه خود يك مزيت عالي براي افرادي است كه قصد تغيير در ظاهر دندان هايشان را دارند.



تفاوت لومينيرز و لمينت



در بالا تا حدودي در رابطه با تفاوت لومينيرز و لمينت صحبت كرديم. حال اگر‌بخواهيم از نظر كاربرد اين دو روش را با هم بررسي كنيم مي توانيم بگوييم تقريبا شبيه به هم‌ مي باشند و تفاوتي با هم ندارند. لومينيرز ها از جنس سراميكي به نام cerinate ساخته شده اند. به دليل اينكه اين مواد را به صورت ديجيتالي طراحي مي كنند مي توان گفت از ضخامت خيلي كمي برخوردار مي باشند. به همين دليل است كه وقتي بر روي دندان قرار مي‌ گيرند اصلا برجسته نمي شود و حس ناخوشايندي به فرد نمي دهد. به خاطر ضخامت كمي كه دارند نياز نيست كه دندان هاي فرد تراش بخورد و ميناي آن از دست برود.



بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت




تفاوت لومينيرز و لمينت در همين ضخامت شان مي باشد. لومينيرز ها ضخامتي خيلي كم تر از لمينت ها دارند. يكي از دلايلي كه دندانپزشكان و بيماران خواستار استفاده از اين روش هستند مزيت عالي اين روش مي باشد.



تفاوت لومينيرز و لمينت از نظر ظاهري



يكي از تفاوت لومينيرز و لمينت از نظر شكل ظاهري آنها مي باشد. لمينت ها به خاطر انعكاس دادن نور، شكل ظاهري شفاف تر و طبيعي تري دارند. اگر طراحي لمينت ها دقيق و با دقت انجام شود مي توان گفت ظاهري بسيار زيبا و طبيعي خواهند داشت. اما نازكي زياد لومينيرز ها سبب شده است كه در اين زمينه با مشكل روبرو شوند. اين نازكي سبب شده است كه نتوانند به خوبي رنگ دندان ها را تغيير دهند. به همين دليل نمي توانند مانند لمينت ها دندان هايي طبيعي و شفاف را به نمايش بگذارند. مي توان گفت تفاوت لومينيرز و لمينت از نظر ظاهري نيز يك دليل مهم براي انتخاب افراد بين اين دو روش مي‌ باشد.



افرادي كه مي توانند لومينيرز انجام دهند



تفاوت لومينيرز و لمينت را با هم بررسي كرديم. حال مي خواهيم بدانيم چه افرادي مي توانند از روش لومينيرز استفاده كنند. لومينيرز ها به دليل نازكي زيادي كه دارند باز هم‌ ممكن است بر روي دندان برجستگي نشان دهند. همچنين دندان ها را كلفت و بزرگ و ضخيم نشان دهند. به همين دليل ممكن است بيماران از نتيجه كار رضايت نداشته باشند. اينكه چه فردي براي انجام روش لومينيرز مناسب است را دندانپزشك مربوطه مشخص مي كند. دندانپزشك بعد از معاينه فرد و با توجه به يك سري ويژگي هاي ظاهري دندان او مي تواند مشخص كند كه فرد مي تواند از اين روش استفاده كند يا خير.



بررسي تفاوت لومينيرز و لمينت



از روش لومينيرز براي سفيد كردن دندان ها، كم كردن فاصله بين دندان ها، تغيير شكل دندان و اصلاح شكل ظاهري آن و رفع نقص هاي كوچك ميتوان استفاده كرد. افرادي كه دندان هاي بسيار نزديك به هم دارند نمي توانند از اين روش استفاده كنند. همچنين اگر فردي پرشدگي‌ زيادي در دندان هاي خود داشته باشد نمي تواند از لومينيرز براي دندان هاي خود استفاده كند.





در بالا در رابطه با تفاوت لومينيرز و لمينت صحبت كرديم و شما را با جزئيات اين دو روش آشنا نموديم. اگر‌ شما نيز از شكل ظاهري دندان هاي خود راضي نيستيد و از رنگ‌ زرد و نازيباي آنها رنج مي بريد مي توانيد از روش هاي موجود براي زيباتر كردن دندان هاي خود استفاده كنيد. لمينت و لومينيرز روش هايي هستند كه افراد مي توانند با بهره گرفتن از آنها دندان هاي جذاب و زيبا و سفيد داشته باشند.



تفاوت لومينيرز و لمينت را عنوان كرديم. براي اينكه بتوانيد انتخابي درست داشته باشيد بهتر است ابتدا توسط يك متخصص دندانپزشك با تجربه معاينه شويد. دندانپزشك مربوطه با توجه به نوع دندان هاي شما، شكل ، مشكلاتي كه دارند مي تواند بهترين روش درمان و زيباسازي را به شما پيشنهاد دهد. شما نيز پس از مشورت و تحقيق در اين زمينه و با توجه به تفاوت لومينيرز و لمينت مي توانيد بهترين تصميم براي انجام اين كار را بگيريد. با يك تصميم درست تا مدت ها داراي لبخندي جذاب و زيبا خواهيد شد. لبخندي كه شايد يك عمر حسرت آن را داشته ايد.



اما امروزه به كمك پيشرفت علم و تكنولوژي و با وجود دستهاي متبحر دندانپزشكان سرزمينمان مي توانيد از وجود آن بهره مند شويد. اما در وهله اول بايد متخصص دندانپزشكي كاربلد و با تجربه را انتخاب كنيد. زيرا مشخص شدن روش درمان اولين قدم براي شروع كار مي باشد و مي توانيد براي آشنايي به درمان هاي ديگر از سايت دندانپزشكي روشا ديدن فرماييد.



روش درمان بسيار مهم مي باشد. تفاوت لومينيرز و لمينت سبب شده است كه افراد در بين اين دو روش مردد باشند. مهم ترين نتيجه اي كه فرد مي تواند بعد از انجام هركدام از اين دو روش بگيرد طبيعي بودن ظاهر دندان ها مي باشد. همينطور بايد فرد در نظر داشته باشد كه براي زيبا سازي دندان بايد يك روشي را انجام دهد تا كمترين آسيب به دندان هايش وارد شود‌.

كلينيك سلامت جنسي

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.