صفر تا صد مراحل ارتودنسي دندان

صفر تا صد مراحل ارتودنسي دندان

ارتودنسي نامرئي

الف نيوز

اگر شما هم كانديداي ارتودنسي دندان هستيد، اما بابت اين روش درماني ترس و دلهره داريد؛ توصيه مي كنيم كه اين نوشتار را كه درباره مراحل ارتودنسي دندان جمع آوري شده است را تا انتها مطالعه كنيد تا شايد با شناختي كه از اين روش درماني پيدا مي كنيد كمي از ترس و دلهره اي كه داريد كم شود.

همچنين اگر درمان ارتودنسي توسط بهترين متخصص ارتودنسي انجام شود؛ قطعا اين درمان بدون هيچ مشكلي و با نتيجه ايده آل به پايان مي رسد.



ارتودنسي دندان چيست؟
ارتودنسي دندان يكي از پروسه هاي دندانپزشكي است كه طي آن متخصص ارتودنسي دندان هاي كج، فاصله زياد بين دنداني و تراكم بيش از حد دندان ها را درمان مي كند.

انواع ارتودنسي دندان
انواع ارتودنسي به سه دسته ثابت، متحرك و مخفي (لينگوال) تقسيم مي شود. انتخاب نوع درمان ارتودنسي به تشخيص متخصص ارتودنسي و بودجه اي كه بيمار براي هزينه ارتودنسي در نظر گرفته است بستگي دارد.

طول درمان ارتودنسي
فاكتورهاي بسيار زيادي در طول درمان ارتودنسي موثر است كه شامل سن بيمار، روش درمان، شدت ناهنجاري و ... است. بنابراين براي اطلاع از مدت زمان درمان بهترين راهكار مراجعه به يك متخصص ارتودنسي است.

مراحل ارتودنسي دندان
با توجه به شدت و ميزان ناهنجاري درمان ارتودنسي مي تواند متفاوت باشد اما به طور كلي مراحل ارتودنسي دندان به ترتيب زير است:



مرحله اول: آماده شدن براي درمان ارتودنسي
همه افراد به خصوص افرادي كه از درمان هاي دندانپزشكي ترس دارند، بهتر است قبل از هر كاري خود را از نظر روحي و رواني آماده كنند. اگر شما هم ترس از درمان ارتودنسي و نگراني بابت نتيجه درمان داريد؛ به دنبال يك متخصص ارتودنسي خوب باشيد كه ما به شما دكتر عليرضا خديوي متخصص ارتودنسي در ميرداماد را پيشنهاد مي كنيم كه به دليل تعداد مراجعان بالا در ساير مناطق تهران از جمله تهرانپارس و نواب هم مطب دارد.

در صورت مراجعه به بهترين متخصص ارتودنسي نگراني هاي شما بابت درمان و عوارض پس از آن بسيار كمتر خواهد شد.

مرحله دوم: ويزيت و معاينه دندان
در جلسه مشاوره و معاينه دندان متخصص ارتودنسي شدت و ميزان ناهنجاري هاي دنداني را ارزيابي و بررسي مي كند.

مرحله سوم: تصويربرداري از دندان ها
قبل از شروع درمان ارتودنسي، عكسبرداري از دندان ها به منظور بررسي شرايط و بيماري هاي دهان و دندان مانند پوسيدگي دندان، بيماري لثه و ... انجام مي شود؛ تا قبل از درمان ارتودنسي اين مشكلات رفع شوند. در اين مرحله طبق تشخيص ارتودنتيست مراحل زير انجام مي شود:


عكس او پي جي يكي از دقيق ترين راديوگرافي هاي دنداني است كه متخصص ارتودنسي از طريق آن قادر به بررسي وضعيت سلامتي دندان ها و ريشه آنها مي باشد.

عكس رنگي
عكس رنگي كه در مراحل ارتودنسي درخواست مي شود؛ به منظور بررسي وضعيت بافت سخت و نرم داخل دهان و همچنين ارزيابي شاخص هاي زيبايي صورت براي شروع درمان ارتودنسي تجويز مي شود.

مرحله چهارم: قالب گيري از دندان ها
در اين مرحله ارتودنتيست از دندان هاي بيماري قالب گيري مي كند.

مرحله پنجم: معاينه مجدد بيمار
در اين مرحله وضعيت فك بيمار مجددا توسط متخصص ارتودنسي بررسي مي شود و هزينه ارتودنسي و نوع درمان مد نظر براي بيمار توضيح داده مي شود.

مرحله ششم: قرار دادن دستگاه ارتودنسي روي دندان بيمار
در صورتي كه بيمار كانديداي ارتودنسي نامرئي باشد، پس از قالب گيري و عكسبرداري از دندان بريس هاي ارتودنسي تنها در 20 الي 30 دقيقه بر روي دندان هاي بيمار قرار مي گيرند.

اما در صورتي كه ساير انواع ارتودنسي انتخاب شده باشند چسباندن بريس ها بر روي دندان ها حدود 2 ساعت زمان مي برد.

مرحله هفتم: مقرر كردن جلسات معاينه بعدي
اين مرحله از مراحل ارتودنسي دندان در صورتي كه از سمت بيمار به نحو احسن انجام گيرد و طبق برنامه مقرر شده بيمار به كلينيك دندانپزشكي مراجعه كند؛ مي تواند كمك بزرگي به تسريع روند درمان ارتودنسي خود كند.

مرحله هشتم: استفاده از نگهدارنده ارتودنسي و خارج كردن بريس از دهان
همان طور كه گفتيم در طول درمان ارتودنسي، مراجعات منظم و به موقع به ارتودنتيست به منظور كسب نتايج ايده آل و تسريع روند درمان نقش بسزايي دارد. پس از اتمام مراحل ارتودنسي دندان و پرداخت هزينه ارتودنسي، بريس از دهان خارج شده و پس از آن از نگهدارنده به منظور ثابت نگه داشتن دندان و فك بيمار استفاده مي شود. پس از طي شدن كليه مراحل ارتودنسي دندان، بيمار مي تواند از زيبايي دندان ها و اصلاح لبخند خود تا آخر عمر لذت ببرد.

مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك چه فرقي با هم دارند؟
به دليل اينكه دستگاه ها و ابزارهاي مورد استفاده در انواع ارتودنسي ثابت و متحرك از يكديگر متفاوت هستند؛ بنابراين به طبع مراحل درمان و هزينه ارتودنسي دندان هم متفاوت خواهد بود.

مراحل ابتدايي هر دو روش درمان كه شامل معاينه و مشاوره اوليه و تصويربرداري از دندان است كاملا مشابه يكديگر است.

در ارتودنسي دندان ثابت، براكت هاي فلزي، سراميكي يا لينگوال ساخته مي شوند و به كمك مواد مخصوص و سيم ارتودنسي بر روي دندان ها نصب مي شوند. براي تنظيم اين براكت ها نياز است كه بيمار هر 4 هفته يكبار به منظور چكاپ وضعيت دندان ها به كلينيك ارتودنسي مراجعه كند. در صورت اتمام طول درمان نيز اين دستگاه تنها توسط متخصص ارتودنسي از دهان بيمار خارج مي شود.



اما در مراحل ارتودنسي متحرك، متخصص ارتودنسي پس از قالب گيري از دندان هاي بيمار قالب را به لابراتوار ارسال مي كند و پس از ساخت براكت متحرك در جلسه بعدي تحويل بيمار داده مي شود و متخصص ارتودنسي مراحل و زمان استفاده از دستگاه ارتودنسي متحرك را به بيمار آموزش مي دهد.

تشخيص ام اس با نوار عصب عضله

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.