لمينت دندان چند است؟

اخبار دندانپزشكي

لمينت دندان چند است؟

لمينت دندان چند است؟

لمينت دندان اقساطي

لمينت دندان نسبت به روش‌هاي ديگري كه براي زيبايي دندان به كار مي‌رود قيمتي بالاتر دارد و قيمت بالاي آن به خاطر كيفيت ساخت و موادي است كه در آن به كار رفته است.


آفتاب‌‌نيوز :
لمينت چيست؟ لمينت دندان روكش ظريفي است كه جنس آن از شيشه يا سراميك مي‌باشد و براي زيبايي دندان كاربرد دارد. لمينت در طرح لبخند بسيار تاثير دارد و امروزه طرفداران بسياري را به سوي خود جلب كرده است. اين روش براي اصلاح فرم دندان هم موثر است. از آنجا كه لبخند زيبا با دندان‌هايي سفيد، از عوامل مهم زيبايي به شمار مي‌رود بنابراين لمينت دندان بهترين روش براي داشتن لبخندي زيبا مي‌باشد.

انواع لمينت دندان:

۱ _ لمينت دندان كامپوزيتي: اين نوع از لمينت در مطب ساخته مي‌شود و نيازي به لابراتوار دندان ساز نيست. مواد آن همرنگ دندان است. جنس آن از كامپوزيت است كه همان مواد ترميم كننده دندان به شمار مي‌رود. اين لمينت طي ۱ تا ۲ جلسه روي دندان كار گذاشته مي‌شود.


۲ _ لمينت دندان سراميكي: اين نوع لمينت يك لايه نازك از جنس سراميك مي‌باشد. در اين روش پزشك متخصص به مقدار خيلي كم روي دندان تراش مي‌دهد، بعد قالب گيري شده و در لابراتوار‌هاي دندان سازي، به صورت ظريف لمينت سراميكي ساخته مي‌شود. ضخامت اين لمينت خيلي كم است و اين يكي از فرق كامپوزيت و لمينت دندان مي‌باشد. زمان ساخت اين لمينت بيشتر است و دفعات بيشتري هم بايد به دندان پزشكي مراجعه كرد.

قيمت لمينت:

لمينت دندان چند است؟

لمينت دندان نسبت به روش‌هاي ديگري كه براي زيبايي دندان به كار مي‌رود قيمتي بالاتر دارد و قيمت بالاي آن به خاطر كيفيت ساخت و موادي است كه در آن به كار رفته است. قيمت لمينت دندان به عواملي از قبيل كشور سازنده _ مارك لمينت _ تعداد دندان‌ها و منطقه كلينيك دندانپزشكي در قيمت آن تاثير گذار است. با توجه به بررسي‌هاي انجام شده، قيمت لمينت در تهران با ساير شهر‌ها تفاوت چنداني ندارد. انجام اين كار بدون جراحي و كمترين تراش در كلينيك‌هاي دندانپزشكي انجام مي‌شود. البته شرايط واردات و تحريم‌هاي موجود در تغيير قيمت لمينت بي‌تاثير نبوده است. لمينت كامپوزيتي و سراميكي از كشور‌هاي ديگر وارد مي‌شوند و قيمت آن‌ها با توجه به نوع برند آن، متفاوت است.

عمر لمينت چقدر است و چه مراقبت‌هايي لازم دارد؟

لمينت سراميك نسبت به كامپوزيتي از استحكام و مقاومت بالاتري برخوردار است و همچنين طول عمر بيشتري هم دارد، اما آيا لمينت دندان دائمي است؟ البته نبايد از اين نكته غافل شد كه رعايت بهداشت و رسيدگي به دندان در طول عمر آن بي‌تاثير نيست. در صورت رعايت بهداشت عمر لمينت بيشتر از ۱۰ سال مي‌شود. وقتي لمينت دندان انجام شد به مدت يك هفته، از خوردن غذا‌هاي خيلي داغ و خيلي سرد بايد خودداري شود. استفاده از نوشيدني‌هاي رنگي مثل قهوه و نوشابه بايد به حداقل برسد. براي اينكه لمينت لب پر نشود يا دچار شكستگي نشود بهتر است از گاز زدن غذا‌هاي سفت جلوگيري شود.

مزاياي لمينت دندان:

 لمينت يك روش درماني زيبايي لبخند است كه لبخندي زيبا را به فرد مي‌بخشد.

 انجام لمينت طول درمان و تعداد جلسات زيادي لازم ندارد و طي ۲ تا ۳ جلسه، كار انجام مي‌شود.

 از جمله مزاياي اين روش شفافيت آن مي‌باشد.

 روكش‌هاي جديد به افراد اين امكان را مي‌دهد كه دندان‌هايي به شكل و اندازه و رنگ دلخواه خود داشته باشند.

 روكش لمينت بسيار مقاوم است و در برابر عوامل شكستگي و سايش مقاومت بسيار خوبي دارند.

 لمينت در زمان بسيار كوتاهي روي دندان قرار مي‌گيرد و دستگاه برش الماس هم از روي دندان برداشته مي‌شود.

 از اين روكش براي وصل شدن دندان‌هاي فاصله دار هم استفاده مي‌شود. براي ترميم دندان‌هاي ساييده شده و تغيير رنگ داده شده هم كاربرد دارد.

 اين روكش‌ها در زماني كوتاه نتايجي مثبت دارد.

 روكش لمينت در مقابل تغيير رنگ و لكه مقاومت بسيار خوبي دارد.

مراحل لمينت:

۱ _ بررسي دهان و دندان: در جلسه اول دهان و تمامي دندان‌ها مورد بررسي قرار مي‌گيرد؛ كه اين كار با كمك اشعه x عكس برداري مي‌شود. قبل از انجام لمينت، پوسيدگي دندان و بيماري لثه بايد درمان شود.

لمينت دندان چند است؟

۲ _ پاكسازي دندان: بعد از گذشت از مرحله اول با توجه به لبخند فرد تعداد دندان‌هايي كه نياز به لمينت دارد مشخص مي‌شوند. چون دندان‌هايي كه در معرض ديد هستند عموما لمينت مي‌شوند. طي اين جلسه مدت زمان و هزينه كامل و هرگونه اطلاعات در اين زمينه به فرد داده مي‌شود. در اين مرحله دندان‌ها از هر نوع پلاك و جرمي پاكسازي مي‌شوند تا آماده شوند.

۳ _ تراش دندان براي لمينت: در اين مرحله بخش كوچكي از ميناي دندان تراشيده مي‌شود. اين تراش خيلي كم است و براي به وجود آمدن يك فضا براي قرار دادن لمينت به كار مي‌رود. اين كار توسط يك دريل دندانپزشكي انجام مي‌شود و هيچ گونه حساسيت و درد ايجاد نمي‌كند.

مراحل ديگر لمينت دندان:

۱ _ قالب گيري: پزشك يك قالب از دندان‌هاي فرد را تهيه و به لابراتوار مي‌فرستد. در آزمايشگاه با توجه به فرم دندان هر فردي روكش مناسب ساخته مي‌شود. اين كار ۱ تا ۲ هفته زمان مي‌برد.

۲_ مراحل نصب: بعد از ساخته شدن روكش، دندان پزشك آن را روي دندان‌ها مي‌چسباند. مهمترين مرحله لمينت اطمينان دندانپزشك از پيوند محكم و صحيح با سطح دندان است. لمينت بايد به گونه‌اي روي دندان‌ها قرار گيرد كه ميان خط لثه و روكش لمينت دندان فاصله‌اي نيفتد. چرا كه فاصله بين خط لثه و روكش لمينت باعث تجمع باكتري در اين قسمت خواهد شد و با گذشت زمان بيماري لثه و شكست در نصب لمينت به وجود خواهد آمد.

۳ _ مرحله نهايي لمينت: در اين مرحله به فرد آموزش داده مي‌شود كه چگونه مراقب لمينت باشد و طول عمر آن را بالا ببرد. هرچه مراقبت از آن به خوبي انجام شود مدت زمان بيشتري عمر خواهد داشت.

كاربرد لمينت دندان:

 اصلاح كردن فاصله زياد بين دندان‌ها
 اصلاح كردن طرح لبخند
 اصلاح كردن فرم بد دندان‌ها و نامرتبي آن‌ها
 از بين بردن مشكلات ظاهري مثل لكه روي دندان
 اصلاح دندان‌هايي كه بر اثر عصب كشي _ مصرف بعضي دارو‌ها _ مصرف مكرر دهان شوي _ مصرف بيش از حد نوشيدني‌هاي الكلي _ مصرف قهوه و چاي تغيير رنگ داده‌اند.

تشخيص بيماري هاي عصب با نوار عصب و عضله

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.