لبخند‌هايي كه ۴۰ ميليون تومان آب مي‌خورد!

لبخند‌هايي كه ۴۰ ميليون تومان آب مي‌خورد!

هزينه ليمنت دندان 1401

 

ليمنت يكي از روش‌هاي رايج براي مرواريدي كردن دندان است، در اين روش، پس از تراش دندان و قالب‌گيري آن پروتز در لابراتوار ساخته مي‌شود و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول مي‌كشد.

به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران جوان؛اين روز‌ها همه مي‌خواهند دندان‌هاي مرواريدي داشته باشند، دندان‌هاي سفيد و سراميكي مثل هاليوودي‌ها، مثل تام كروز، مورگان فريمن، مايكل داگلاس يا مثل خواننده‌هاي معروف جاستين بيبر و... خيلي دور نمي‌رويم، مثل همين هنرپيشه‌هاي داخلي، مجريان تلويزيون و از آن‌ها به ما نزديك‌تر، همين فعالان خرده‌پاي مجازي، همان‌ها كه از شير مرغ تا جان آدميزاد را تبليغ مي‌كنند و هر روز سر از يكي از كلينيك‌هاي دندانپزشكي درمي‌آورند، با لبخندي به پهناي صورت كه تمام ٣٦ دندان‌شان را به نمايش مي‌گذارد؛ دندان‌هاي مرواريدي و درخشان‌شان را.


حالا خوش فرم و درخشان كردن ١٦ دندان (٨ دندان فك بالا و ٨ دندان فك پايين) به روش كامپوزيت، ١٣ ميليون و ٨٠٠ هزار تومان، به روش لمينت، ١٩ ميليون و ٦٠٠ هزار تومان و به روش لومينيرز ٤٠ ميليون تومان آب مي‌خورد.

بليچينگ

اين روش معمولا براي دندان‌هايي توصيه مي‌شود كه با جرم و پلاك پوشانده شده‌اند. سفيدكردن دندان‌ها يا بليچينگ، درماني است كه در آن بدرنگي‌ها و رنگدانه‌هايي كه به مرور زمان باعث تغيير رنگ دندان‌ها شده و بدرنگي‌هاي ژنتيكي برطرف مي‌شود. بليچينگ را به دو روش انجام مي‌دهند، يكي در خانه (home bleaching) و ديگري در مطب (office bleaching).

قيمت بليچينگ خانگي، يك ميليون و ٢٠٠ هزار تومان

قيمت بليچينگ مطبي: ٧٠٠ هزار تومان

ميزان ماندگاري: ٦ ماه تا يك سال؛ رنگ دندان دو تا سه درجه روشن‌تر مي‌شود

باندينگ كامپوزيت

در اين روش، يك روكش سراميكي روي دندان قرار مي‌گيرد. اين روش نسبت به لمينت و لومينيرز ارزان‌تر است. كامپوزيت دنداني نوعي مواد خميرمانند است كه براي ترميم پوسيدگي‌هاي دنداني از آن استفاده مي‌شود. اين روش براي آن‌هايي كه دو فك و دندان‌ها روي هم قرار مي‌گيرند، توصيه نمي‌شود.

اگر بهداشت دندان و دهان به خوبي رعايت شود، ميزان ماندگاري آن دايمي است انجام كامپوزيت تنها براي چند دندان جلويي، نزديك به ٥ ميليون تومان هزينه مي‌برد.قيمت هر واحد كامپوزيت: ٥٠٠ هزار تومان تا ٨٠٠ هزار تومان است.

بيشتر بخوانيد:كاسبي پنهان شركت‌هاي دندانپزشكي با لبخند هاليوودي/ لمينت دندان به چه قيمتي؟


لمينت

يكي از روش‌هاي رايج براي مرواريدي كردن دندان است، در اين روش، پس از تراش دندان و قالب‌گيري آن پروتز در لابراتوار ساخته مي‌شود، فرم نهايي دندان را دندانپزشك تعيين مي‌كند و پروسه درمان آن حدود دو تا سه هفته طول مي‌كشد. در لمينت طرح لبخند، راحت‌تر انجام مي‌شود.

قيمت هر واحد لمينت: ٨٠٠ هزار تومان تا يك ميليون و ٢٠٠ هزار تومان است

مشاور يكي از مطب‌هاي دندانپزشكي در مركز شهر مي‌گويد كه قيمت نهايي لمينت به لابراتوار و نوع مواد استفاده شده در آن بستگي دارد. مواد استفاده شده در اين روش، يا آمريكايي است يا سوييسي. كوچكي يا بزرگي دندان تأثير زيادي در قيمت آن ندارد.

لومينيرز

لومينيرز هم روشي ديگر براي فرم‌دهي و سفيدكردن دندان است كه حالا به گزينه محبوبي تبديل شده است، هم براي دندانپزشكان و هم براي مشتري‌ها. گفته مي‌شود اين روش بيشتر براي آن‌هايي استفاده مي‌شود كه فاصله ميان دندان‌ها يا انحراف آنها، كم است. ضخامت لومينيرز كم و حدود ٠,٢ ميلي متر است، شفاف است و ظاهري طبيعي را ايجاد مي‌كند. براي استفاده از لومينيرز نيازي به ساييدن لايه بيروني دندان نيست. در اين روش، فرد پس از انجام كار مي‌تواند هر چيزي كه بخواهد بخورد و بنوشد.

مشاور يكي از كلينيك‌هاي دندانپزشكي شمال تهران مي‌گويد كه براي استفاده از اين روش، دندان‌هاي بيمار قالب‌گيري مي‌شود و براي ساخت پروتز، قالب به لابراتواري در بيروت كه طرف قرارداد با اين كلينيك است، فرستاده و بعد از حدود يك ماه، دوباره به ايران فرستاده مي‌شود و روي دندان بيمار قرار مي‌گيرد. اين روش هزينه بالايي دارد و با قيمت دلار حساب مي‌شود.

قيمت سال گذشته هر واحد لومينيرز: دو ميليون و ٥٠٠ هزار تومان است قيمت لومينيرز داخلي: براي هر واحد يك ميليون و ٢٠٠ هزار تومان است

به گفته مشاور اين كلينيك دندانپزشكي، براي فرم‌دهي دندان، در هر فك، ٨ دندان بايد فرم داده شود كه با روش لومينيرز، نزديك به ٤٠‌ميليون تومان خرج بر مي‌دارد.

متخصص مغز و اعصاب براي تشنج

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.