لمينت دندان يا كامپوزيت دندان؟ سوال اين است

لمينت دندان يا كامپوزيت دندان؟ سوال اين است

نمايندگي برندهاي لمينت

گسترش نيوز


دندان هاي سفيد و زيبا تاثير بسيار زيادي در زيبايي و جذابيت چهره افراد دارد. اگر به دليل دندان هاي زرد يا بافاصله خود اعتماد به نفس خود را از دست داده ايد، مي توانيد با مراجعه به يك كلينيك دندانپزشكي شبانه روزي به سادگي اين مشكل را با انجام لمينت يا كامپوزيت دندان رفع كنيد. اما سوالي كه در اينجا مطرح است اين است كه لمينت دندان بهتر است يا كامپوزيت؟

لمينت و كامپوزيت دندان يكي از رايج ترين روش هاي سفيد كردن دندان در دندانپزشكي زيبايي هستند. تصميم گيري در مورد اينكه كدام يك از اين روش ها بهترين تكنيك هستند نياز به بررسي مجموعه اي از معيارها دارد كه در ادامه به آنها خواهيم پرداخت.

 خبر روز  اخبار بورس  قيمت دلار امروز
 لمينت دندان يا كامپوزيت دندان؟ سوال اين است
 راه هاي سفيد شدن دندان در دندانپزشكي
 راه هاي سفيد شدن دندان در دندانپزشكي
لمينت سراميكي يكي از روكش هاي طبيعي دندان است كه زيبايي منحصر به فردي را به دندان هاي افراد مي بخشد. افرادي كه براي سفيد كردن دندان به سراغ لمينت هاي سراميكي مي روند نسبت به افرادي كه كامپوزيت را انتخاب كرده اند، مدت زمان بيشتري لبخند زيبا و دندان هاي سفيدي خواهند داشت!

البته امروزه كامپوزيت به دليل قيمت پايين، طرفداران بيشتري پيدا كرده است. اما نمي توان منكر كيفيت و زيبايي بيشتر لمينت سراميكي شد. لمينت سراميكي طبيعي تر، براق تر و جذاب تر است و البته بالا بودن هزينه لمينت دندان نيز به همين دلايل است. همچنين طول عمر و ماندگاري لمينت سراميكي به نسبت كامپوزيت بيشتر است. در ادامه اين نوشتار به تفاوت هاي اين دو روش و مزايا و معايب آنها خواهيم پرداخت.

لمينت

لمينت دندان چيست؟
براي انجام لمينت دندان، نياز به تراشيدن و قالب گيري از دندان ها است؛ با اينكه مدت زمان اجرا و نصب لمينت كمي از كامپوزيت دندان طولاني تر است اما به دليل طول عمر و ماندگاري بيشتر اصولا گزينه بهتري محسوب مي شود.

كامپوزيت دندان چيست؟
مرحله اجرا و نصب كامپوزيت دندان تنها در يك جلسه انجام مي شود. براي انجام كامپوزيت نيازي به تراشيدن و قالب گيري از دندان ها نيست.

درمان هاي كامپوزيت به دليل عدم نياز به تراشيدن دندان ها قابل برگشت پذير هستند؛ در حالي لمينت دندان قابل برگشت نيست و يا برگشت آن به حالت اوليه كمي دشوار است.

تفاوت لمينت دندان و كامپوزيت دندان در چيست؟
جنس ماده تشكيل دهنده ؛
زمان مورد نياز براي ساخت لمينت سراميكي حدود ۳ هفته است در حالي كامپوزيت ونير در يك جلسه ساخته مي شود.
لمينت سراميكي نياز به تراش و قالب گيري از دندان ها دارد در حالي كه كامپوزيت ونير نيازي به تراشيدن و قالب گيري از دندان ها ندارد.
لمينت سراميكي نياز به پاليش ندارد اما كامپوزيت ونير در فاصله زماني يك ساله نياز به پاليش دارد.
امكان ترميم و تعويض كامپوزيت ونير در صورت لب پري يا هر مشكل ديگري وجود دارد در حالي كه اين امكان در لمينت سراميكي وجود ندارد.
هزينه لمينت دندان دو برابر بيشتر از هزينه كامپوزيت دندان است.
لمينت دندان بهتر است يا كامپوزيت دندان؟
در واقع پاسخ به اين سوال به انتخاب بيمار بستگي دارد. متاسفانه مراجعان بسياري به دليل هزينه كامپوزيت دندان كه كمتر از لمينت است و به دليل تبليغات گسترده اي كه برخي دندانپزشكان مبتدي انجام داده اند؛ تن به انجام آن داده اند و دچار مشكلات متعددي شده اند.

بو گرفتن دهان، غيرطبيعي شدن دندان ها، استفاده از جنس نامرغوب و عدم ظرافت در كار گذاشتن كامپوزيت ها از جمله مشكلاتي است كه برخي از افراد پس از كامپوزيت دندان تجربه مي كنند.

دندان

البته اگر در انتخاب دندان پزشك خود دقت لازم را داشته باشيد قطعا با انجام لمينت يا حتي كامپوزيت با چنين مشكلاتي روبرو نخواهيد شد.

بنابراين براي انتخاب بهترين روكش زيبايي حتما به نظر متخصص دندانپزشكي و همچنين بودجه اي كه بابت انجام اين روش زيبايي در نظر گرفته ايد توجه كنيد.

مزاياي كامپوزيت دندان چيست؟
به طور ميانگين هزينه لمينت دندان دو برابر بيشتر از هزينه كامپوزيت دندان است (كامپوزيت دندان ارزان تر از لمينت دندان است).
اجراي كامپوزيت دندان تنها در يك جلسه انجام مي شود.
كامپوزيت دندان در مطب دندانپزشكي ساخته مي شود و نيازي به ساخته شدن آن در آزمايشگاه نيست.
در واقع بزرگ ترين مزيت كامپوزيت نسبت به لمينت دندان بازگشت پذير بودن آن است. به دليل اينكه براي اجرا و نصب كامپوزيت نيازي به تراشيدن دندان ها نيست؛ بنابراين اگر به هر دليلي از انجام كامپوزيت پشيمان شديد به راحتي امكان برداشتن ونيرها توسط دندانپزشك وجود دارد.
مزاياي لمينت دندان چيست؟
در واقع يكي از مزاياي اصلي لمينت دندان به نسبت ونيرهاي كامپوزيت در طول عمر و ماندگاري آنها است.

ماندگاري كامپوزيت دندان حدود ۵ الي ۷ سال است در حالي كه ماندگاري لمينت سراميكي به طور ميانگين ۱۰ الي ۱۵ سال است كه در صورت رعايت بهداشت دهان و دندان اين مدت زمان طولاني تر خواهد شد. با اين تفاسير هزينه بيشتر لمينت دندان به نسبت كامپوزيت دندان قابل توجيه است.

لمينت-دندان

اكثر دندانپزشكان استفاده از لمينت دندان را توصيه مي كنند چرا كه علاوه بر طول عمر و ماندگاري بيشتر لمينت ها بسيار طبيعي تر از كامپوزيت ها هستند. لمينت شفاف و كاملا شبيه به ميناي دندان است. همچنين به دليل موادي كه در ساخت لمينت ها به كار رفته است در برابر لك شدن و شكستن نيز بسيار مقاوم هستند.

تست نوار عصب و عضله

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.