چند دندان بايد لمينت شود؟

اخبار دندانپزشكي

چند دندان بايد لمينت شود؟

چند دندان بايد لمينت شود؟

لمينت دندان اقساطي تهران

الف


ممكن است براي شما هم پيش آمده باشد كه داراي چند دندان زرد شده، شكسته،كوتاه و يا كج درآمده باشيد. در اين صورت جاي نگراني نيست و مي توانيد از ونيرهاي دندان براي درمان خود استفاده نمائيد. با استفاده از لمينت دندان مي توان بدون نياز به انجام جراحي خاصي ظاهر طبيعي دندان را اصلاح نمود و لبخندي زيبا براي فرد به ارمغان آورد. بسياري از افراد هستند كه به مراكز دندان پزشكي زيبايي مراجعه مي كنند و درخواست بستن فاصله بين دندان هاي خود با لمينت دندان را دارند. البته زماني كه يكي از دندان هاي شما نيز از جاي طبيعي خود خارج شده باشد و تراز دندان ها را بهم ريخته باشد مي توانيد از نظر ظاهري با لمينت دندان آن را با ساير دندان ها تراز كنيد.

لمينت دندان در واقع يك روكش با لايه بسيار نازك است كه مي تواند همرنگ دندان بيمار يا سفيد تر از آن باشد. از نظر مقاومت اگر بخواهيم در رابطه با لمينت دندان صحبت كنيم بايد بدانيد لمينت داراي مقاومت و استحكام بسيار بالايي است و مانند يك كاور و پوشش بر روي دندان هاي بيمار قرار مي گيرد. مي توان لمينت دندان را به گونه اي طراحي نمود كه ظاهر آن ها از دندان هاي طبيعي فرد سفيدتر و يا پهن تر باشد. بسياري از افراد اين سوال ذهن شان را مشغول مي كند كه چند دندان بايد لمينت شود؟

دقت داشته باشيد گاهي ممكن است فقط يكي از دندان هاي فرد نياز به اصلاح داشته باشد كه در اين صورت مي توان از لمينت براي اصلاح آن استفاده نمود اما براي هر فردي ممكن است تعداد لمينت هاي دندان متفاوت باشد زيرا ميزان لبخند هر فرد با ديگري نيز متفاوت است. اين روش به عنوان يك درمان زيبايي بسيار سريع براي بهبود ظاهر و زيبايي دندان بيمارها به شمار مي رود و از آن مي توان به عنوان يك روش مناسب براي اصلاح طرح لبخند بيماران به صورت بلند مدت ياد كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره لمينت دندان و هزينه آن مي توانيد به لينك زير مراجعه فرماييد.

قيمت لمينت دندان

چند دندان بايد لمينت شود؟
زماني كه از پزشك سوال مي كنيد چند دندان بايد لمينت شود؟ پاسخي دريافت خواهيد كرد مبني بر اينكه بستگي دارد لبخند زيباي شما چقدر بزرگ باشد؟ وقتي به آينه نگاه كنيد و لبخند بزنيد چند دندان شما نمايان مي شود؟ دندان هاي طبيعي شما چقدر سفيد است؟ از ميزان سفيد بودن دندان هاي خود راضي هستيد يا خير؟ علاوه بر تغيير رنگ دندان هاي خود آيا مايل هستيد طول، عرض و شكل دندان هاي شما تغيير كند؟

هر واحد چند لمينت است ؟

به عبارت ساده تر بهتر است بگوئيم هر چه اندازه لبخند شما بزرگتر باشد و تغييرات بيشتري بخواهيد براي لبخندتان لحاظ شود بايد دندان هاي بيشتري را لمينت كنيد. در ابتدا پزشك بايد از زاويه هاي مختلف از دندان و لبخند بيمار عكس تهيه كند تا بتواند در نهايت اعلام كند چند دندان بايد لمينت شود؟ اما در نهايت نيز تعداد لمينت هاي دندان كاملا بستگي به بيمار دارد زيرا مي تواند به صورت مستقيم بر هزينه آن تاثير گذار باشد. براي نكه خودتان هم بتوانيد متوجه شويد چه تعداد از دندان هاي شما نياز به لمينت دندان دارد مي توانيد جلوي آينه يك لبخند كامل بزنيد و آن را از زاويه هاي مختلف نگاه كنيد تا بتوانيد تعداد دندان هايي كه نياز به لمينت دندان دارند را تخمين بزنيد.

برخي تصور مي كنند زمان خنديدن فقط 6 دندان آن ها مشخص است و در آينه نيز همين تعداد را مشاهده مي كنند اما ارگ كمي از زاويه هاي مختلف لبخند خود را بررسي كنند متوجه مي شوند حداقل 8 الي 10 دندان آن ها موقع خنديدن ديده مي شود. اگر مي خواهيد لبخند كامل شما تغيير كند و زيباتر شود بهتر است تمام دندان هايي كه در لبخند شما مشخص مي شود را لمينت كنيد. همچنين ممكن است بعد از لمينت دندان مجبور باشيد دندان هاي ديگر خود را بليچينگ كنيد تا از نظر ظاهر و رنگ به دندان هاي لمينت شده نزديكتر شوند. اما دندان هايي كه لمينت مي شود ديگر نمي تواند براي تغيير رنگ از بليچينگ يا روش هاي مشابه استفاده كند پس بهتر است به صورت دقيق رنگ لمينت خود را تعيين كنيد. پس نتيجه مي گيريم اينكه چند دندان بايد لمينت شود براي هر فردي متفاوت است و نميتوان به صورت قطعي گفت براي زيبايي هر فك نياز به چند لمينت است؟ براي كسب اطلاعات بيشتر درباره عوارض لمينت دندان ميتوانيد به لينك زير مراجعه كنيد.

عوارض لمينت دندان

شباهت ظاهري لمينت به دندان طبيعي چگونه است؟
دندان هاي طبيعي داراي خاصيت درخشندگي و بازتابندگي نور را به صورت طبيعي دارند. اين ويژگي توسط ميناي دندان براي دندان هاي طبيعي تامين مي شود. بين روش هاي مختلفي كه براي روشن شدن دندان هاي طبيعي استفاده مي شوند روش لمينت دندان جزو تنها راه هايي است كه از نظر بازتاب نور و درخشندگي مانند ميناي دندان عمل مي كند و نميتوان تفاوت بين آن و دندان طبيعي را به راحتي دريافت. يكي از مزاياي مهم عمر لمينت دندان است كه به نسبت ساير رقباي خود بسيار بيشتر است.مهم ترين نكته اي كه در اين بخش وجود دارد انتخاب صحيح رنگ لمينت دندان است. بهتر است رنگي را انتخاب نمائيد كه تطابق رنگ خوب و صحيحي با دندان هاي طبيعي شما داشته باشد. در اين بخش قصد داريم 4 فاكتور اصلي كه مي تواند شما را در ايجاد لبخندي زيبا و طبيعي توسط لمينت دندان كمك كند را شرح دهيم:

لمينت دندان

اندازه لمينت دندان
زماني كه دنداني بسيار بزرگ باشد نسبت به ساير دندان هاي طبيعي ممكن است كمي متفاوت باشد. در صورتي كه اندازه دندان لمينت شده بزرگ باشد ممكن است با چهره شما ساختار و تطابق خوبي نداشته باشد و زماني كه دندان شما بسيار كوچك باشد ممكن است بين آن با دندان هاي ديگر فاصله ايجاد شود و باعث مي شود چهره شما كمي بچه گانه تر به نظر برسد. برخي از بيماران نيز هستند كه داراي لثه هاي بلند هستند و زماني كه لبخند مي زنند بيشتر لثه هاي آن ها ديده مي شود و همين باعث ايجاد ظاهري ناخوشايند مي شود. براي اين دسته از افراد قبل از نصب لمينت دندان كمي لثه را برش داده و ليفت مي كنند. به همين علت بايد دندان هاي لمينت شده و روكش هاي طراحي و ساخته شده با دندان طبيعي بيمار تطابق كامل داشته باشند تا كاملا طبيعي به نظر برسند.

رنگ لمينت دندان
ميناي دندان و لايه زيريت آن عوامل تعيين كننده رنگ دندان هستند. در صورتي كه هر يك از آن ها رنگي به سمت زرد يا خاكستري داشته باشند قطعا درخشندگي و سفيدي دندان از دست خواهد رفت كه در اين صورت بيماران به استفاده از روش بليچينگ دندان روي مي آورند اما متاسفانه اين روش به مرور زمان ميناي دندان را از بين برده، حداكثر شش ماه تا يك سال دوام و ماندگاري دارد و روشي مقرون به صرفه نيست. گاهي ممكن است رنگ دندان افراد بر اثر استفاده از داروهاي خاص دچار زرد يا كدر شدگي شود كه در اين صورت نيز مي تواند زيبايي لبخند فرد را تحت تاثير قرار دهد. اما زماني كه از لمينت دندان استفاده مي كنيد ديگر نيازي نيست نگران تغيير رنگ دندان باشيد زيرا طول عمر لمينت بسيار بالا است و دچار تغيير رنگ نخواهد شد.

طول دندان
توازن چهره افراد با بلند يا كوتاه بودن دندان ها دچار تغيير و از بين رفتن زيبايي دندان ها مي شود. ممكن است زماني كه فرد لبخند مي زد نا متقارن بودن طول دندان هاي بيمار توجه ها را به خود جلب كند. مي توانيد با استفاده از لمينت دندان طول دندان هاي خود را بلند و متقارن كرده تا لبخندي زيبا براي خود بسازيد. گاهي برخي افراد يك يا دو دندان بلند از ديگر دندان هاي خود دارند كه در اين صورت ممكن است بيمار دچار تحليل لثه باشد و بعد از لمينت نيز اين مشكل براي اون به وجود بيايد پس بهتر است ابتدا پيوند بافت نرم و درمان هاي لازم صورت بگيرد سپس اقدام به لمينت دندان نمائيد زيرا طول لمينت دندان يك عامل بسيار موثر در زيبايي لبخند بيمار است. پس از نصب لمينت هاي دندان بايد در نهايت تمام دندان ها هم تراز و يك دست به نظر برسند.

شفافيت دندان
ونير هاي پرسلين مانند ميناي دندان مي توانند از خود نور را بازتاب دهند و همين خصوصيت باعث طبيعي به نظر رسيدن آن ها مي شود. در صورتي كه لمينت ها به صورت كاملا شفاف باشند غير طبيعي به نظر مي رسند اما به دليل بازتاب دهندگي نور پرسلين مانند ميناي دندان ظاهر آن ها كاملا طبيعي و شبيه به دندان طبيعي به نظر مي رسد.

نوار مغز براي چيست

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.