ايمپلنت دندان در يك جلسه امكان پذير است؟

ايمپلنت دندان در يك جلسه امكان پذير است؟

ايمپلنت دندان فوري در تهران

ايمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در اين مقاله است. اين روز‌ها جراحي دندان براي جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته بسيار ترند شده است.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ ايمپلنت دندان موضوع مورد بحث ما در اين مقاله است. اين روز‌ها جراحي دندان براي جايگزيني دندان‌هاي از دست رفته بسيار ترند شده است. در اين بين، ايمپلنت اولين روشي است كه هر فرد به ذهنش مي‌رسد. علاوه بر آن، بسياري از دندانپزشكان نيز اين روش را پيشنهاد مي‌كنند. اما اين نوع جراحي دندان در ابعاد و انواع مختلفي انجام مي‌شود. مهم‌ترين موضوع در ايمپلنت دندان آگاهي افراد در خصوص اين موضوع و همچنين نوع مراقبت اوليه آن است كه براي پزشك، بيشترين اهميت را دارد. در ادامه به بررسي پاسخ سوال ايمپلنت دندان در يك جلسه امكان پذير است؟ مي پردازيم.

ايمپلنت دندان در يك جلسه امكان پذير است؟
در درمان ايمپلنت دندان پايه از جنس تياتنيوم در درون استخوان فك قرار داده ميشود و مدت زماني فرصت داده مي شود تا اين پايه به استخوان فك جوش بخورد. يكي از انواع ايمپلنت هاي دنداني ، ايمپلنت هاي يك روزه هستند. در ايمپلنت هاي يك روزه پايه ايمپلنت به همراه روكش موقت براي فرد قرار داده ميشود و سپس بعد از گذشت مدتي روكش اصلي بر روي پايه قرار داده مي شود.

به همين علت انجام ايمپلنت دندان در يك جلسه امكان پذير نمي باشد. در صورتي زمان براي شما بسيار حائز اهميت مي باشد ، ميتوانيد از ايمپلنت يك روزه استفاده فرماييد.

ايمپلنت يك روزه چيست؟
ايمپلنت يك روزه

يكي ديگر از نام‌هاي ايمپلنت فوري، ايمپلنت دندان يك روزه مي‌باشد كه به معناي جراحي در تك جلسه است. اين نوع ايمپلنت مي‌تواند براي همه مناسب نباشد و بهتر است قبل از انجام جراحي دندان مشاوره‌هاي بسياري داشته باشيد تا از جراحي دهان تجربه بدي عايدتان نشود.

ايمپلنت دندان فوري چيست؟
ايمپلنت دندان فوري نوع ديگري از اين جراحي است كه طول درمان و طول جراحي در آن كوتاه شده و در زمان كوتاه‌تري انجام مي‌شود. در اين ايمپلنت فرايند جا‌گذاري پيچ تيتانيوم به سرعت انجام مي‌شود و سپس تاج‌ها جايگذاري مي‌شود. بسياري از افرادي كه اين فرايند را براي ايمپلنت انتخاب مي‌كنند پس از عمل جراحي راضي بوده‌اند. به همين دليل است كه افراد زيادي به سراغ اين روش ‌مي‌روند.

چرا ايمپلنت دندان فوري را همه انتخاب نمي‌كنند؟
انتخاب روش ايمپلنت دندان فوري براي همه مناسب نيست. انتخاب اين روش بستگي به مشاوره‌هاي پزشك شما دارد. همچنين به سلامتي‌ دهان نيز وابسته است. در صورتي كه دندانپزشك تشخيص دهد فك و دهان شما براي ايمپلنت فوري شرايط مطلوبي دارد مي‌توانيد اقدام به اين كار كنيد.

شرايط ايمپلنت فوري چيست؟
شما بايد براي انجام ايمپلنت دندان به روش عادي شرايطي را داشته باشيد كه اين شرايط در ايمپلنت فوري اهميت بيشتري دارد و اين اهميت در طول درمان نيز، قابل مشاهده است. در ادامه به برخي از شرايط مهم آن مي‌پردازيم:

سلامتي لثه
يكي از موارد بسيار مهم در ايمپلنت دندان سلامت لثه است. لثه‌ها در صورتي كه از سلامتي كافي برخوردار نباشند و صدمه‌هايي مانند عفونت ديده باشند نمي‌توانند به خوبي پيچ را در خود جا دهند. به همين دليل در صورت وجود مشكل در لثه‌ها، يك مدت سه تا چهار ماه را بايد به ترميم آن‌ها بگذرانيد.

سلامت استخوان فك
يكي ديگر از عوامل مؤثر در زمان درمان و جريان ايمپلنت دندان استخوان فك مي‌باشد. در بعضي از موارد بيماران با مشكل استخوان فك رو به رو هستند و بايد پيوند استخوان انجام دهند تا فك آماده پذيرش پيچ شود. در اين مرحله شما بايد حداقل چهار و حداكثر شش ماه را براي اين پيوند كنار بگذاريد تا به خوبي استخوان فك ترميم شود.

مراقبت دهان مهم‌تر از ايمپلنت
در موضوع جراحي دندان مراقبت از دهان براي قرار‌گيري مناسب ايمپلنت اهميت بالايي دارد. در صورت عدم مراقبت از دهان بعد از گذشت مدتي از جراحي ايمپلنت، فك شما كج شده و فرم عادي و سالم خود را از دست مي‌دهد. در اين حالت بايد به ياد داشته باشيد حتي اگر دندان‌هاي ناسالمي داريد بايد از بهداشت دهان غافل نشويد تا بهترين نتيجه را پس از جراحي به دست آوريد.

ايمپلنت دندان به صورت فوري چه مزايايي دارد؟
مزاياي ايمپلنت فوري

اين روش ايمپلنت، طول درمان كوتاه‌تري دارد و به همين دليل عوارض كمتري را نسبت به ايمپلنت‌ها معمولي شامل مي‌شود. علاوه بر اين، به دليل آنكه مدت زمان انجام جراحي كوتاه مي‌باشد بيمار، فشار‌هاي رواني و درد‌هاي كمتري را تجربه مي‌كند. در صورتي كه لثه‌هاي سالمي داشته باشيد اين نوع ايمپلنت براي شما بسيار مناسب است. زيرا ايمپلنت فوري بافت‌هاي لثه را از بين نمي‌برد و تاثير كمتري در تخريب آن دارد.

فرايند ايمپلنت دندان فوري
ايمپلنت دندان فوري و ايمپلنت معمولي فرايند‌هاي متفاوتي دارند. در ادامه به بررسي فرايند ايمپلنت فوري مي‌پردازيم:
در ايمپلنت فوري چندين حفره را در فك به صورت دقيق ايجاد مي‌كنند و پيچ‌هاي ايمپلنت را وارد آن مي‌كنند. به بخش متفاوت اين نوع ايمپلنت با ايمپلنت معمولي مي‌رسيم. جايي كه شما نياز نيست تا چند ماه طولاني و سخت را بگذرانيد. در ايمپلنت فوري از يك روكش موقت به جاي روكش‌هاي دائمي استفاده مي‌شود. با اين كار ايمپلنت به اتمام مي‌رسد اما يك مرحله ديگر داريم. پس از گذشت چند ماه از قرار‌گيري ايمپلنت بر روي فك پروتز‌هاي اصلي را با دقت بسيار به ايمپلنت‌ها متصل مي‌كنند. پس از اين مرحله فرايند جراحي ايمپلنت به اتمام مي‌رسد و شما شاهد دندان‌هاي ايمپلنت شده خود هستيد.
ايمپلنت دندان به صورت فوري براي تمامي دندان‌ها مناسب است؟

به طور در بحث ايمپلنت دندان به صورت فوري بايد نظر دندانپزشك را مد نظر قرار داد. اما از اين روش اغلب براي دندان‌هاي فك جلو استفاده مي‌شود كه دليل آن ديده شدن زياد اين دندان‌ها است. اما از لحاظ پزشكي هم بهتر است براي دندان‌هاي آسياب وقت بيشتري در اين زمينه گذاشته شود. براي كسب اطلاعات بيشتر درباره مراحل ايمپلنت دندان به صورت فيلم مي توانيد به لينك زير مراجعه فرماييد.

فيلم ايمپلنت دندان

تفاوت ايمپلنت معمولي با ايمپلنت فوري چيست؟
يكي از مهم‌ترين سؤال‌هاي مطرح شده، تفاوت اين دو نوع عمل جراحي است. بايد به ياد داشته باشيد كه هيچ تفاوتي در نوع قرار‌گيري ايمپلنت معمولي و فوري وجود ندارد و تنها تفاوت، در روند كاري است كه انجام مي‌شود. به اين صورت كه تمامي مراحل ايمپلنت معمولي در يك بازه چند روزه و كوتاه مورد توجه قرار مي‌گيرد. به طور كلي، هر دو ايمپلنت در بعضي موارد، نياز به تعويض ده ساله دارند كه اين مورد بستگي به نوع استفاده و مراقبت شما دارد.

سخن پاياني
ايمپلنت دندان يكي از روش‌هاي پر كاربرد در جراحي دهان است كه بسياري از افراد آن را انجام مي‌دهند تا بتوانند بهترين‌ها را تجربه كنند. در اين بين بسياري از افراد با ناآگاهي سعي در انجام اين پروسه دارند. بدون دانش كافي وارد اين جراحي شدن باعث مي‌شود تا علاوه بر هزينه‌هاي بالا، نتيجه خوبي نيز، نداشته باشيد. در تمام اين مراحل پزشك نقش مهمي را در بار رواني و همچنين نوع جراحي دارد كه بايد سعي داشته باشيد دندانپزشك خبره‌اي را براي ايمپلنت دندان انتخاب كنيد. حتي اگر قصد ايمپلنت دندان نداريد حتماً سلامت دندان و لثه خود را جدي بگيريد. سعي داشتيم در اين مقاله به بررسي ايمپلنت فوري و شرايط آن بپردازيم. هيچ عمل و جراحي نمي‌تواند جاي دندان‌هاي اصلي انسان را بگيرد. اما ايمپلنت را مي‌توان جايگزين قابل قبولي براي دندان‌هاي انسان دانست.

كلينيك سلامت جنسي

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.