بهبود بهداشت دهان به كمك دوربين دندانپزشكي هوش مصنوعي

بهبود بهداشت دهان به كمك دوربين دندانپزشكي هوش مصنوعي

همه چيز درباره دندان مصنوعي

باشگاه خبرنگاران جوان علمي پزشكي فناوري

محققان از هوش مصنوعي براي بهبود مراقبت از دندان و لبخند زيباي شما استفاده مي‌كنند.

مدير عامل زاميگو (Zaamigo) سورين ستلدر، در مورد دوربين دندانپزشكي هوش مصنوعي و اينكه چگونه به بهبود بهداشت دهان و دندان افراد كمك مي‌كند صحبت مي‌كند.

او مي‌گويد:زاميگو قصد دارد «دندان‌هاي سالم و لبخندي زيبا را به همگان هديه دهد.»

وقتي براي اولين بار دندان هايم را معاينه كردم كاملا شوكه شدم. دندان‌ها در آينه سفيد به نظر مي‌رسيدند، اما پشت آن سياه بود و جرم زيادي وجود داشت.
تصميم گرفتم بهداشت دهانم را بهبود بخشم و پيشرفتم را با دوربين مشاهده كردم. حالا همه مي‌توانند همين كار را انجام دهند.

ما در حال كار به سمت يك "دندانپزشك هوش مصنوعي" با تخصص جمع آوري شده از بهترين دندانپزشكان هستيم. ما مي‌خواهيم تجربه وسيع دندانپزشكان را فوراً در دسترس همه قرار دهيم.

افراد هنگام مسواك زدن ۴۰ درصد سطوح دندان را از دست مي‌دهند. چرا اين اتفاق مي‌افتد و چه اثراتي با مسواك زدن ضعيف همراه است؟
ما هر روز دندان‌هايمان را مسواك مي‌زنيم، اما تقريباً با هيچ بازخوردي. اين كار مثل آشپزي بدون مزه كردن غذا است.

اثرات مسواك زدن ضعيف بسيار زياد است. تقريباً همه افراد از پوسيدگي دندان رنج مي‌برند و تقريباً نيمي از جمعيت لثه ملتهب مزمن دارند. اين بيماري‌ها هزينه بسيار زيادي دارند و بر سلامت كلي ما تأثير مي‌گذارند. باكتري‌هاي دهان راه خود را به كل بدن، حتي مغز ما پيدا مي‌كنند.

زاميگو، يك دوربين دندانپزشكي ايجاد كرده كه مي‌تواند تجزيه و تحليل عميقي از دندان‌هاي شما ارائه دهد.
اين دوربين به صورت بي سيم به آيفون و آيپد متصل مي‌شود. سپس تصاوير بر روي دستگاه با الگوريتم‌هاي هوش مصنوعي، كه بر روي صد‌ها هزار تصوير آموزش داده شده اند، تجزيه و تحليل مي‌شوند.
ما هر تصوير را از نظر لكه‌ها، پلاك‌ها، لثه‌هاي ملتهب و تكنيك مسواك زدن تجزيه و تحليل مي‌كنيم.

نتيجه يك مرور كلي براي برجسته كردن مناطقي است كه اغلب در طول مراقبت روزانه از دندان از دست مي‌روند. مقدار پلاك با پايگاه كاربر ما مقايسه مي‌شود تا احساس فوريت ايجاد كند. نتايج نيز به صورت كمي هستند و در طول زمان قابل پيگيري هستند.

دوربين دندانپزشكي همچنين به يك برنامه تلفن همراه متصل است كه در آن كاربران مي‌توانند هنگام بهبود مراقبت‌هاي دنداني خود نشان كسب كنند.

معمولاً تفاوت زيادي بين مسواك دستي و برقي وجود دارد. الگوريتم‌هاي ما قادر به تشخيص آن هستند. آن‌ها همچنين متوجه مي‌شوند كه فردي به اندازه كافي نخ دندان مي‌كشد يا نه.

دوربين به شكل يك مسواك حرفه‌اي داخل دهان را نمايش مي‌دهد. درست مانند مسواك، مي‌تواند به تمام سطوح دندان‌ها برسد و آن‌ها را حس كند. دندان‌ها واقعاً بسيار كوچك هستند و ديدن آن‌ها با يك دوربين بزرگتر دشوار است. ما شاهد افزايش استفاده از هوش مصنوعي در مراقبت‌هاي بهداشتي براي كاربرد‌هاي مختلف هستيم.

معاينات فيزيكي، ناخوشايند و پرهزينه هستند.

هوش مصنوعي و حسگر‌هاي تخصصي اين پتانسيل را دارند كه سلامت دهان و دندان ما را بسيار بهتر بررسي و راهنمايي كنند.

فيزيوتراپي سكته مغزي

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.