چاي با دندان هايتان چه مي كند؟

چاي با دندان هايتان چه مي كند؟

دندانپزشكي اقساطي

 

چاي سياه
بليچينگ يا سفيد كردن دندان گزينه اي مقرون به صرفه است كه در معكوس كردن تغيير رنگ دندان ساده و موثر است و مي تواند درخشش دندان هاي شما را براي لبخند طبيعي تر و سفيدتري بازگرداند.
به گزارش اقتصاد آنلاين؛اين احتمال زياد است كه شما نيز مانند بسياري از ايرانيان عاشق يك فنجان چاي باشيد. در ايران ، به طور متوسط سالانه حدود ۱۲۰هزار تن چاي مصرف مي‌شود. به طور خاص چاي سياه ، رنگ و طعم متمايز خود را از مرحله اكسيداسيون به دست مي آورد و همين امر باعث مزه متفاوت چاي سياه نسبت به چاي هاي مختلف (سبز و سفيد) مي شود.

اينكه ما ملت نوشيدني چاي هستيم ، متأسفانه بدان معني است كه ما مستعد دندان هاي كدر و زردرنگ هستيم. از لحاظ علمي ثابت شده است كه چاي سياه امكان لكه داركردن دندان‌ها را به مراتب بيشتر نسبت به انواع ديگر چاي دارد. طبيعي است كه دندان هاي ما به مرور زمان تغيير رنگ مي يابند و لكه دار مي شوند، اما چاي سياه مي تواند خيلي زودتر از برخي ديگر از عوامل سبك زندگي ، اين تغيير رنگ را تسريع كند.

آيا چاي سياه براي دندان مفيد است يا مضر؟ اگر شما مشتاق نوشيدن چاي سياه هستيد و تغيير رنگ در دندان هاي خود مي‌بينيد، توصيه مي‌كنيم موارد زير را مطالعه كنيد.

بيشتر بخوانيد
چاي سياه
قيمت انواع چاي سياه در بازار /جدول
۱۴۰۰/۱۰/۱۴
دندان
۱۰ روش خانگي براي از بين بردن درد دندان
۱۴۰۰/۱۲/۱۴
آيا چاي سياه براي شما مفيد است؟
به بيان ساده ، چاي سياه براي بدن مفيد است. چايي مي تواند سلامت دهان و دندان شما را تقويت كند ، داراي خواص آنتي اكسيداني است ، همچنين چاي سياه همچنين مي تواند باعث تقويت سلامت قلب ، كاهش فشار خون و كاهش سطح قند خون شود. چاي سياه همچنين حاوي خواصي است كه التهاب را كاهش مي دهد و از رشد باكتري در دهان جلوگيري مي كند.

بيشتر ما ايرانيان چاي مي‌نوشيم تا بتوانيم خستگي روز را از بين ببريم يا يك روز پر از تنش را تمام كنيم. چاي سياه همچنين مزاياي آرامش بخشي دارد. چاي سياه نه تنها به شما كمك مي كند تا بعد از يك روز طولاني خستگي خود را از بين ببريد ، بلكه اسيد آمينه (L-theanine) موجود در چاي سياه مي تواند به شما در آرامش ، تمركز و تمركز بهتر كمك كند.

البته ، يك فايده بسيار مهم اين است كه چاي سياه همچنين مي تواند با آنتي ژن هاي آلكيلامين سيستم ايمني بدن شما را تقويت كند. اين بدان معناست كه طرفداران چاي سياه در مقابله با ويروس هاي رايج اطراف ما سيستم ايمني بهتري دارند.

از آنجا كه چاي سياه حاوي فلورايد است ، مي تواند تا حدي با باكتري هاي مرتبط با پوسيدگي دندان و بيماري هاي لثه مقابله كند و مي تواند از تجمع پلاك ها جلوگيري كند.

تأثيرات منفي چاي سياه
اگرچه توصيه مي شود چاي سياه بدون شير و شكر مصرف شود ، اما اين لزوما به اين معني نيست كه چاي سياه خالص تأثيرات منفي بر سلامتي شما ندارد. در واقع ، نوشيدن شير همراه با چاي سياه مي تواند كمي تغيير رنگ دندان هنگام نوشيدن چاي سياه را كاهش دهد.

همه چاي ها نمي توانند دندان هاي شما را لكه دار كنند ، اما با توجه به آنچه گفته شد ثابت شده است كه چاي سياه بيش از انواع ديگر چاي ، با تانن هاي غني كننده لكه ، دندان ها را لكه دار مي كند. وقتي چاي سياه با دندان تماس پيدا كند ، تمايل به چسبيدن به سطح آن را دارد و حتي مي تواند باعث تغيير رنگ بيشتر دندان نسبت به قهوه سياه شود.

توصيه ما براي دندان‌هاي زرد شده با چاي سياه
احتمال مي‌دهيد كه دندان شما در اثر نوشيدن چاي سياه تغيير رنگ داده است؟ لكه گيري از چاي سياه مي تواند بيش از آنچه تصور مي كنيد رايج باشد.

بهترين توصيه ما براي جلوگيري از رنگ شدن دندان ناشي از نوشيدن چاي سياه ، نوشيدن معتدل چاي و همچنين تغيير گاه به گاه چاي سياه به چاي سبز است.

همچنين، مي توانيد دهان خود را پس از نوشيدن چاي سياه با آب بشوييد ، در غير اين صورت ، جويدن آدامس بدون قند مي تواند به تحريك بزاق كمك كند كه به مبارزه با حفره ها كمك مي كند و ذرات اضافي را پس از خوردن و نوشيدن از بين مي برد. مسواك زدن همچنين مي تواند باعث خلاص شدن دهان از چاي سياه اضافي شود كه به سطوح دندان مي چسبد.

بليچينگ يا سفيد كردن دندان گزينه اي مقرون به صرفه است كه در معكوس كردن تغيير رنگ دندان ساده و موثر است و مي تواند درخشش دندان هاي شما را براي لبخند طبيعي تر و سفيدتري بازگرداند.

تشخيص بيماري هاي عصب با نوار عصب و عضله

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.