بهترين بيمه تكميلي دندانپزشكي در سال ۱۴۰۲ چيست؟

بهترين بيمه تكميلي دندانپزشكي در سال ۱۴۰۲ چيست؟

لابراتوار دندانپزشكي

598

بررسي بهترين بيمه تكميلي براي دندان پزشكي

 

هزينه‌‌‌هاي درمان هميشه يكي از دغدغه‌‌‌هاي افرادي است كه هيچ پشتوانه‌اي مالي ندارند. بهتر است بدانيد كه درصد بالايي از اين هزينه‌‌‌ها براي بستري و هزينه‌‌‌ كارهاي دندانپزشكي انجام مي‌شود. در برخي مواقع هزينه خدمات دندانپزشكي به قدري سنگين مي‌شود كه افراد ترجيح مي‌دهند درد و پوسيدگي دندان را تحمل كنند. آيا راه حلي براي كاهش هزينه‌‌‌ها دندانپزشكي وجود دارد؟ پاسخ اين سوال بله است. در ادامه با ما همراه باشيد تا در مورد كاهش هزينه‌‌‌ها دندانپزشكي و بهترين بيمه دندانپزشكي توضيح دهيم.

 

پوشش دندانپزشكي در بيمه درماني پايه چگونه است؟

بيمه تامين اجتماعي، بيمه سلامت و بيمه نيروهاي مسلح جزو بيمه‌‌‌هاي درماني است كه درمان و هزينه دندانپزشكي را تا حدودي پوشش مي‌دهد. بخشي از خدمات پايه دندانپزشكي با تعرفه‌‌‌هاي پايين انجام مي‌شود.در برخي از موارد هزينه كشيدن دندان بدون پرداخت هزينه انجام خواهد شد.

 

توجه كنيد كه خدمات بيمه دندانپزشكي تامين اجتماعي در بيمه پايه درماني بسيار اندك است و نمي‌تواند پاسخگوي بسياري از هزينه‌ها و درمان باشد، حتي در برخي از مراكز درماني به قدري ازدحام و شلوغي وجود دارد كه ممكن است اين درمان زمانبر شود و شما را كلافه كند.

 

فاكتورهاي انتخاب بهترين بيمه دندانپزشكي

شركت‌هاي بيمه در اين زمان مي‌توانند پشتيبان بسيار مناسبي باشند. از اين جهت كه با ارائه خدمات در مراكز درماني خصوصي و نيمه خصوصي از هدر رفت زمان شما جلوگيري مي‌كنند و در حين حال، هزينه‌‌‌هاي بيشتري را هم پوشش مي‌دهند.

 

بيمه دندان پزشكي در بيمه تكميلي تامين اجتماعي

شوراي عالي بيمه، خدمات درماني و تعهدات دندانپزشكي سازمان‌هاي بيمه‌گر را تعيين مي‌كند. سازمان بيمه تامين اجتماعي و بيمه سلامت جزو اين سازمان‌هاي بيمه‌‌اي است. پوشش عادي بيمه تامين اجتماعي شامل كشيدن، پر كردن معمولي و جرم گيري است. پوشش‌هاي ارائه شده در بيمه تكميلي دندانپزشكي تامين اجتماعي عبارتند از:

 

خدمات ويزيت (معاينه و تشخيص، تجويز دارو، اعزام به راديولوژي و درخواست آزمايش)

راديوگرافي تك‌دندان (گرافي‌پري اپيكال يا بايت وينگ)

كشيدن دندان قدامي، كشيدن دندان خلفي، كشيدن دندان عقل

جراحي دندان نهفته در نسج نرم

جراحي دندان نهفته در نسج سخت

جرمگيري بالاي لثه

جرمگيري زيرلثه

بروساژ هر فك ( نوعي جرم گيري )

پركردن تك سطحي

ترميم دندان

بررسي بيمه تكميلي دندانپزشكي

بهترين بيمه تكميلي دندانپزشكي در سال 1402 چيست؟

 

بيمه تكميلي دندان پزشكي

 

همانطور كه در قسمت بالا مشاهده كرديد، در بيمه پايه درماني فقط برخي از هزينه‌ها و درمان تحت پوشش قرار مي‌گيرند. براي جبران هزينه‌‌‌هاي بيشتر بهتر است از بيمه تكميلي دندان پزشكي استفاده كنيد.

 

اهميت تهيه بيمه دندانپزشكي

بيمه دندانپزشكي زماني اهميت پيدا مي‌كند كه شما به درمان نياز داريد و به طور متوسط هر فرد ايراني حداقل ۲ دندان پوسيده نياز به درمان دارد. براي جبران هزينه و داشتن يك پشتوانه، انتخاب بيمه تكميلي مي‌تواند تا حدود زيادي از پوسيدگي ساير دندان‌هاي شما جلوگيري كند. همچنين هزينه بسياري از درمان‌هاي ديگر را هم پرداخت كند.

 

بهترين بيمه تكميلي دندانپزشكي

بهترين بيمه تكميلي دندانپزشكي در سال 1402 چيست؟

 

پوشش‌هاي بيمه تكميلي دندان پزشكي

 

بيمه درمان تكميلي گروهي معمولا به شكل قراردادي بين نهاد يا سازمان متقاضي بيمه و شركت بيمه ثبت مي‌شود. اين بيمه شرايط و پوشش‌هاي آن بر اساس توافق دوجانبه‌ي طرفين مشخص مي‌شود. سقف تعهدات و پوشش‌هاي بيمه تكميلي انفرادي ثابت است و تنها چند شركت محدود بيمه درمان تكميلي را به شكل انفرادي ارائه مي‌كنند.

 

پوشش دندانپزشكي براي اكثر افراد از مهم‌ترين عوامل در خريد بيمه تكميلي است. دندانپزشكي يكي ازپوشش‌هاي بيمه درمان تكميلي است كه براي استفاده از آن بايد ابتدا اين بيمه‌نامه را خريداري كنيد. بيمه سامان، sos و بيمه تعاون ازشركت‌هايي هستند كه بيمه درمان را به شكل انفرادي ارائه مي‌كنند.

 

نكات مهم هنگام خريد بهترين بيمه دندان پزشكي

اگر بيمه‌‌گزار به مراكز درماني طرف قرارداد با شركت بيمه مراجعه كند، به راحتي و تا سقف تعهدات اين بيمه‌نامه از خدمات بهره‌مند خواهد شد و هزينه‌اي پرداخت نخواهد كرد. البته كه با پر شدن سقف تعهدات بيمه دندانپزشكي بايد هزينه‌‌‌هاي مربوطه را پرداخت كرد.

 

بيمه‌شده مي‌تواند به مراكز درماني مختلف مراجعه كند و با پرداخت هزينه امور درماني خود را انجام دهد و بعد از آن مدارك لازم را به شركت بيمه تحويل دهد و با توجه به تعهدات و پوشش‌هاي بيمه‌گر، هزينه خود را دريافت كند.

نكته مهم اين است كه بيمه‌شده بايد براي استفاده از پوشش‌هاي بيمه دندانپزشكي، عكس قبل و بعد از درمان دندان خود را به شركت بيمه تحويل دهد.

كدام بيمه تكميلي بهترين بيمه دندانپزشكي است؟

براي استفاده از خدمات درمان دندان پزشكي ابتدا بايد بيمه درمان تكميلي را تهيه كنيد و تحت پوشش‌هاي اين بيمه‌نامه قرار بگيريد. شركت‌هاي بيمه درمان تكميلي معمولا در قالب بيمه‌‌‌هاي گروهي و بيمه درمان تكميلي خانواده ارائه مي‌شوند. براي خريد بيمه تكميلي آنلاين با ارزان ترين قيمت به https://bimeh.com/health مراجعه نماييد.

 

هنگامي ‌كه قصد تهيه و خريد بيمه تكميلي دنداپزشكي را داريد بايد بهترين بيمه دندانپزشكي را انتخاب كنيد تا از پوشش‌هاي گوناگون اين بيمه‌نامه بهره‌مند شويد.

 

مدارك لازم براي پرداخت خسارت دندانپزشكي

براي بسياري از افراد، پوشش دندانپزشكي يكي از مهم‌ترين عوامل خريد بيمه درمان تكميلي است. با توجه به اين موضوع در ابتدا بايد بيمه‌نامه را تهيه كنيد تا تحت پوشش بهترين بيمه دندانپزشكي قرار بگيريد. بعد از عقد قرارداد و استفاده از خدمات درماني دندانپزشكي، براي جبران هزينه‌ها بايد مدارك را به شركت بيمه ارائه كرد تا خسارت پرداخت شود.

 

اين مدارك به شرح زير است:

 

فاكتور هزينه دندانپزشكي بدون هيچ خط خوردگي و به صورت خوانا ارائه شود.

نام و نام خانوادگي بيمار به همراه تاريخ و مهر دكتر معالج در دستور پزشك درج شود.

نام درمان به صورت كامل و واضح نوشته شود. در صورت مبهم بودن اين موضوع، كارشناس بيمه با توجه به استنباط خود هزينه درمان را پرداخت مي‌كند.

شماره دندان در دستور پزشك و ساير فاكتورها بايد قيد شود.

در موارد عصب كشي، تعداد كانال و در موارد پر كردن، سطح و نوع مواد بايد نوشته شود.

هنگام پرداخت خسارت، متخصص و عمومي‌ بودن پزشك اهميت دارد.

براي كشيدن بيش از دو دندان، ترميم بيش از دو دندان، عصب كشي، ايمپلنت، بريج، پارسيل، جراحي‌هاي دندان در نسج نرم و سخت و روكش دندان بايد عكس قبل و بعد دندان همراه مدارك ديگر ارائه شود.

توجه كنيد كه نايت گارد، چسباندن روكش، خارج كردن روكش قبلي، بخيه، كف بندي، بليچينگ، فضانگهدار، روكش تمام پرسلن و اورتودنسي جزو خدمات دندانپزشكي و تعهدات برخي از بيمه‌‌‌هاي تكميلي قرار نمي‌گيرند.

هزينه ارتودنسي

هزينه ارتودنسي جزو پوشش‌هاي بيمه تكميلي گروهي قرار مي‌گيرد كه مي‌توان آن را جزو بهترين بيمه دندانپزشكي دانست. ارتودنسي يكي از اساسي‌ترين نيازهايي است كه براي زيبايي و سلامت دهان و دندان لازم است. با اين روش مي‌توان زيبايي لبخند خود را بيشتر كنيد.

 

البته كه هزينه‌‌‌ها ارتودنسي بسيار بالا است و برخي از شركت‌هاي بيمه‌‌اي اين پوشش را ارائه مي‌كنند. بهترين بيمه دندانپزشكي توسط بهترين شركت‌هاي بيمه‌ ارائه مي‌شود كه بيشتر هزينه و درمان‌هاي مرتبط با دندانپزشكي را پرداخت مي‌كنند.

 

براي استفاده از پوشش ارتودنسي در بيمه تكميلي گروهي، بايد از شركت‌هاي بيمه مانند: البرز، آسيا، دانا و نوين اين بيمه‌نامه را تهيه كنيد. البته بهتر است كه اگر شركت بيمه‌‌اي خاصي را مد نظر داريد با مشاوره‌‌‌هاي بيمه‌‌اي در ارتباط باشيد تا سوالات شما را پاسخ دهند.

 

خريد بيمه دندان پزشكي از بيمه دات كام

به طور كلي شركت‌هاي بيمه‌‌اي كه بيمه تكميلي را ارائه مي‌كنند، مي‌توانند بهترين بيمه دندانپزشكي را در اختيار بيمه‌‌گزار قرار دهند. خدمات گوناگوني كه شركت‌هاي بيمه تحت پوشش قرار مي‌دهند، مي‌تواند تا حدود زيادي هزينه‌ها را كاهش دهد.

 

خريد بيمه دندانپزشكي موجب مي‌شود افراد در مواقع مورد نياز براي دريافت خدمات دندان پزشكي نگران هزينه‌هاي سرسام آور آن نباشند. تفاوتي ندارد بيمه تكميلي دندانپزشكي انفرادي يا بيمه گروهي تكميلي دندان پزشكي را تهيه كنيد، به هر حال شما از خدمات دندان پزشكي تحت پوشش بيمه برخوردار خواهيد شد. ساير موارد به شرايط شما، حق بيمه پرداختي و پوشش‌هاي بيمه‌اي كه تهيه كرده‌ايد بستگي دارد. در نهايت بيمه‌هاي دندان پزشكي امكانات خوبي را براي بيمه‌گزاران فراهم مي‌كنند. استفاده از خدمات دندانپزشكي با بيمه تكميلي باعث مي‌شود خدمات بيشتري را در مواقع مورد نياز دريافت كنيد.

 

اگر مي‌خواهيد براي خريد بيمه تكميلي دندانپزشكي اقدام كنيد و نمي‌دانيد اين بيمه‌نامه را چگونه و از كجا تهيه كنيد ما شما را راهنمايي مي‌كنيم. ابتدا وارد سايت بيمه دات كام شويد روي گزينه محصولات كليك كنيد، با انتخاب گزينه درمان اطلاعات خواسته شـده را وارد كنيد، با زدن دكمه مرحله بعد مي‌توانيد از بين شركت‌هاي ليست شده شركتي كه متناسب با شرايط شما است انتخاب كنيد و سپس بيمه مورد نظر خود را خريداري نماييد. بعد از بررسي و مقايسه شرايط بيمه‌هاي مختلف با شرايط خودتان مي‌توانيد بهترين بيمه براي دندان پزشكي را تهيه نماييد.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.